Maskrosfläckar
Någon som har ett bra tips på hur man får bort maskrosfläckar??
Någon som har ett bra tips på hur man får bort maskrosfläckar??
Inte testat just maskros men galltvål tar bort det mesta.
Jag brukar köpa den på bit och gnugga in på fläcken jag vill ha bort. Låta verka över natten och tvätta i 40•c sen.
Åh dom är typ omöjliga att få bort.
Viseverca: Det Är många föräldrar som har sina olika knep att får bort fläckar,så jag chansa lite om det är någon s har något litet husmansknep;) A82: tack! Jag ska pröva detta!
Ja jag hänger kvar och ser om någon vet hur man får bort dom.
Det här rosa medlet har hittills inte misslyckats på något jag testat på. Blod, gräs, jord osv.....
Kanske inte det mest miljömedvetna, men det fungerar på fläckar utan tvekan.
Precis - vanish funkar faktiskt på maskrosor!! Jag fick tipset här på fl. Antingen koncentrerat på kläcken, eller så doppar man ner hela plagget i en hink med vanish och vatten (om det är fläcker ÖVERALLT!!!). Så får det ligga över natten (står på flaskan att det bara ska vara några minuter, men det räcker inte på maskrosfläckar).
Åh tack! Det är ju lysande:) jag ska testa detta imorgon då!:)
På grönskiga ljusgråa byxor så gned jag in koncentrat och lät vara några minuter, sedan in i tvätten och grönskan var borta.
På en del fläckar funkar coca-cola. Jag lägger plagget i en skål med coca-cola i några timmar sen direkt in i tvättmaskinen men det rekommenderas inte på de ljusaste tygerna då det kan bli fläckar men på mörka tyger så kan fläckarna försvinna .