Anonym (Stone face) skrev 2013-05-27 19:05:11 följande:
När det gäller min bror så kan jag motargumentera när jag tycker att han säger något elakt. Jag kan liksom argumentera mot till exempel lärare - men om det blir för mycket så bygger jag en sköld mot allt som heter känslor, för annars kan jag bli tårögd. Mina vänner säger att jag är för snäll och att jag är den ändå som dom aldrig bråkat med.
Men jag kan som sagt bli irriterad/besviken på mig själv. Kan då tex dra naglarna på armen, bita mig själv så hårt på armen eller dunka huvudet hårt i golvet eller väggen, dock är detta sällan och sker bara när jag är ensam.
Jag kan inte säga att jag är konflikträdd, om jag tycker att jag har rätt i något så står jag fast vid det. Men som sagt så beror det på vilken person det handlar om, är den någon betydelsefull så viftar jag bort det och säger "strunt samma, nu är vi glada" vill alltid hjälpa folk och få dom så nöjda och glada som möjligt.
Men det känns som att jag samlar en klump inombords för att jag har för mycket respekt för andra människor och vågar helt enkelt inte agera ut och nu har jag lärt mig att vara sån.
Nu är jag bara rädd för att allt ska komma på en gång :/
Du är inte onormal. Men jag tycker att det känns jobbigt att höra att du vänder dina negativa känslor mot dig själv istället genom att göra dig illa. Vågar du inte bli arg? Vad händer om någon provocerar dig?