sårat en vän så fruktansvärt
Jag behöver era tankar och råd. jag har sårat en vän så fruktansvärt och vill lösa det men är helt oerfaren och famlar och drunknar i skuldkänslor och rädslor. jag är sorten som hela mitt liv undvikit konflikte roch missförstånd och aldrig stannat kvar och redit ut något. den här gången ska jag stanna, reda ut, ta ansvar och sköta så gott det bara kan gå trots min klumpighet. jag är så fruktansvärt ledsen att ha sårat en vän. jag menade verkligen inte att såra, trodde jag gjorde något bra men förstår efteråt, när hon redan är sårad, att jag tänkte helt fel (och kan inte för mitt liv förstå ATT jag inte förstod det!?)
jag har sagt som det är. att jag inte tänkte klart, att jag är fruktansvärt ledsen och vill göra allt för att vi ändå ska komma vidare. och hon är omtänksam och säger att hon också vill mitt i sin förtvivlan ilska och besvikelse (som är berättigad).
Jag kan inte tala med henne om hur dåligt jag mår. hon ska inte dessutom behöva bära att jag känner så stark skuld att jag inte vet hur jag ska andas. men jag tror jag behöver tankar och råd om hur man går vidare. hur sköter jag det här på mest omtänksamma vis? jag vill finnas där för henne, men respektera henne och jag vill inte att hon ska tro att allt jag gör hädanefter i egenskap av vän är bara massa agerande i skuld.
har någon annan sårat såhär? fan jag trodde jag var rädd om henne