• anneleea

Lite dumma frågor ang firande av student...

Min son tar studenten den 13 juni och jag undrar.. Är det då jag ska hålla i skylten med hans foto på? När hänger man grejer runt halsen på honom? Är det före eller efter? Jag vet att det är dumma frågor, men jag har aldrig firat någons student förut.. ;) Man vill ju inte göra fel och bli årets pinsammaste morsa ;) Hoppas ni vet och kan hjälpa mig

• Svar på tråden Lite dumma frågor ang firande av student...
  • Duckan

Du står med skylten och väntar på att de kommer ut. När ni hittat varandra hängerbdu din grejer på honom, viftar med plakatet och fotar. Många studenter uppskattarven lite flaska med bubbel i.

• Betty Boop

Skylten med hans foto på ska ni hålla upp ute på skolgården så att han ser var ni är när de springer ut! Grejer runt halsen hänger ni på honom när han har hittat er i vimlet! 

Lycka till! 

• Lilla Norskan

Vad roligt att din son ska ta studenten! Du står i skolgården när studenterna springer ut, de kommer klassvis, och du håller skylten högt. När ni sedan möts i skolgården, hänger du blommor/gosedjur o.dyl. runt hans hals. När alla klasser har sprungit ut, åker studenterna oftast iväg tillsammans  på ett lastflak, i alla fall gör de det hör (Nacka), mina studenter har kommit hem vid 16-17-tiden, och då har vi haft mottagning hemma innan de har gått ut med kompisar igen på kvällen. Lycka till, hoppas solen skiner på studentdagen!

Svar på tråden Lite dumma frågor ang firande av student...