• Mamma till två gullegrisar

Kan man ha förlovningsringar i silver?

Jag o min sambo har snart varit tsm i tio år. Förlovade oss som unga men min ring som vi köpte då var ganska tight och nu efter två barn så passar den inte alls. Jag vill gärna överraska honom med nya ringar på vår 10-årsdag.
    Vi hade ringar i guld med vitt guld i och dom var ju helt ok, men jag tycker verkligen bättre om silver, kan man ha det som förlovningsring? Tycker silver är snyggare än guld helt enkelt?

Denna gillar jag, inte dyr alls men väldigt söt (finns dock ingen matchande till honom)

http://www.guldklippet.se/forlovningsringar/forlovningsring-sofia

Frågan är då vad man ska ta till honom så den ändå kan passa min? Kanke bara en vanlig slät eller med ngt mönster i?

Tips och synpunkter önskas tack =)) 

• Svar på tråden Kan man ha förlovningsringar i silver?
  • listo

Självklart kan man ha förlovningsringar i silver. Eller stål, eller plast om ni hellre känner för det

• rosyposy

Självklart kan du ha det! Du ska välja en ring du (och din kille) tycker om, inte vad andra eventuellt skulle tycka om.

• Freas

Snygg ring!!!

Ja, man kan ha förlovningsringar i silver.

Våra förlovningsringar är i silver.
    Min har en liten sten i och sambons är helt slät.

Vi tyckte att silver var/är mycket snyggare är guld, därav så köpte vi ringar i silver.

Varje ny dag är en ny möjlighet att förändra ditt liv.
  • Sölve

Jag tycker det är jättesnyggt med silverringar! 
    Dock valde jag själv vitt guld eftersom silver repas lättare.

Utav dina länkar tyckte jag denna var snyggast:
    www.guldklippet.se/forlovningsringar/silver-si2011-5

Den du länkade i trådstarten var också fin, men jag gillar när det är jämna, rena linjer. 

Den släta var också fin, men för bred för min smak.

Kan du inte överraska honom med en middag ute och sedan gå och titta på nya ringar tillsammans eller något?
    Det skulle jag uppskatta! 

• Mamma till två gullegrisar
    Sölve skrev 2013-05-27 20:52:04 följande:
    Jag tycker det är jättesnyggt med silverringar! 
    Dock valde jag själv vitt guld eftersom silver repas lättare.

Utav dina länkar tyckte jag denna var snyggast:
    www.guldklippet.se/forlovningsringar/silver-s...

Den du länkade i trådstarten var också fin, men jag gillar när det är jämna, rena linjer. 

Den släta var också fin, men för bred för min smak.

Kan du inte överraska honom med en middag ute och sedan gå och titta på nya ringar tillsammans eller något?
    Det skulle jag uppskatta! 
    Till honom eller båda?
Svar på tråden Kan man ha förlovningsringar i silver?