Få bort röklukt i lägenheten! Tips mottages!
Hej!
Vi har precis flyttat från en 3:a till en 4:a. Vår nya lägenhet har en jättebra planlösning, ligger i exakt det område vi vill bo i och ja allt är frid och fröjd....förutom att det tidigare bott rökare i vår lägenhet. (Har pratat med de som bodde inne och enligt dem så har de inte rökt inomhus)
Det är inte "inrökt" så att det luktar rök i hela lägenheten utan i hallen och köket (speciellt vid fläkten) luktar det lite ofräscht. Som en blandning av lite cigarettrök och hund (de tidigare hade även två hundar).
Huset är gammalt (byggdes 1969) och golven har inte bytts på över 20 år likaså tak har inte målats etc.
Vi ska få göra om allt detta (lägga nya golv, få taken målade, tapetsera om väggarna, lacka om köksluckor m.m) men det tar ju lite tid och jag vill ju få bort lukten nu, nu, nu!
Har testat "ättika-tricket", köpt yocoair, köpt doftljus och även vädret som en tok men funkade inte...någon annan som har något tips? Tror ni det försvinner när vi renoverar. Jag blir lite nipprig eftersom jag såå gärna vill bo här. Men vill ju känna att jag trivs och känna att hemmet är fräscht.