• June82

Mammalediga i Göteborg

Finns det några mamma lediga i Göteborg som vill ses? Promenera, ta en kaffe i solen mm Solig
    Går hemma med min 3 månaders son, och vissa dagar klättrat man verkligen på väggarna och kan ibland kännas ensamt.
    Kaffe

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-28 20:53
    Va kul att det fanns så många som är på =)
    Bor alla här i Torslanda?

• Svar på tråden Mammalediga i Göteborg
  • Naas

Jaa, jag går också hemma med min tös på snart 3 månader. Känner som du att man börjar klättra på väggarna! Är absolut intresserad av att umgås med likasinnade Skrattande Är ny här på FL så har ju inte riktigt hajjat hur det funkar här..hehe. 

• June82
    Naas skrev 2013-05-28 09:02:27 följande:
    Jaa, jag går också hemma med min tös på snart 3 månader. Känner som du att man börjar klättra på väggarna! Är absolut intresserad av att umgås med likasinnade Skrattande Är ny här på FL så har ju inte riktigt hajjat hur det funkar här..hehe. 
    Va kul Cool

Jag är oxå ny här så allt är nytt för mig med hehe.. Men gillar sidan mer och mer.  Vad brukar du hitta på på dagarna för att få dom att gå? Är det eran första med? Skrattande
  • Naas

Ja det är våran första :)

Hmm, vi brukar mysa rätt mkt hemma faktiskt

• EwMa

Här e en till som e mammaledig, fast våran första har inte tittat ut ännu. Men jag är redan låst känns det som, man tröttnar snabbt på sina väggar här hemma hehe.

• anna tuva

Jag bor i göteborg och skulle gärna ses om ett tag. Idag är min lilla kille 1 månad. Kan tänka mig att om någon månad när allt blir mer vardag ( om det blir det) blir mer långtråkigt. Nu känns som att all tid bara försvinner. Vad gör ni? Öppna förskolan? Är det bra?

• Naas

Va bra det gick att svara från mobilen... {#emotions_dlg.djavulsk}

..vi brukar som sagt mysa rätt mkt hemma.. & promenera när vädret tillåter. Tösen har varit (& är fortf) en riktigt sömntuta, så det har blivit en hel del tittande på serier & filmer. Men det har känts ganska skönt att bara vara...fram tills nu ;) Nu känner jag att jag behöver aktivera mig lite mer..

Vad har ni hittat på för att få dagarna att gå? :) 

• Naas
    EwMa skrev 2013-05-28 14:45:36 följande:
    Här e en till som e mammaledig, fast våran första har inte tittat ut ännu. Men jag är redan låst känns det som, man tröttnar snabbt på sina väggar här hemma hehe.
    Hej! Usch jag vet hur det känns, jag var hemma från slutet på dec tills tösen kom i mars.. Man blir rätt uttråkad :( När är du beräknad? :)
  • EwMa
    Naas skrev 2013-05-28 14:52:55 följande:
    Hej! Usch jag vet hur det känns, jag var hemma från slutet på dec tills tösen kom i mars.. Man blir rätt uttråkad :( När är du beräknad? :)

Hehe ja, speciellt när man är en ganska social människa annars, visst man lär sig att anpassa sig lite men man kan ju inte sitta och prata med sig själv hela tiden då blir man ju helt galen.

Är beräknad till 3 juli så det är en månad kvar typ.

Försöker få dagarna gå genom att förbereda här hemma, baka, städa, greja i trädgården m.m men det går ju inte göra hela tiden.      
  • Naas
    anna tuva skrev 2013-05-28 14:49:58 följande:
    Jag bor i göteborg och skulle gärna ses om ett tag. Idag är min lilla kille 1 månad. Kan tänka mig att om någon månad när allt blir mer vardag ( om det blir det) blir mer långtråkigt. Nu känns som att all tid bara försvinner. Vad gör ni? Öppna förskolan? Är det bra?
    grattis på 1-månadsdagen ;D

jag har inte vågat mig ner på öppna förskolan än, jag är rätt blyg tyvärr, men en vacker dag kanske :) 
  • Naas
    EwMa skrev 2013-05-28 14:56:37 följande:

Hehe ja, speciellt när man är en ganska social människa annars, visst man lär sig att anpassa sig lite men man kan ju inte sitta och prata med sig själv hela tiden då blir man ju helt galen.

Är beräknad till 3 juli så det är en månad kvar typ.

Försöker få dagarna gå genom att förbereda här hemma, baka, städa, greja i trädgården m.m men det går ju inte göra hela tiden.      
    Läste på din sida, oj vilken resa ni gjort! Å va roligt att allt gått vägen :D Va skönt det måste vara att ha ork att pyssla hemma när du är så långt gången! Själv va jag ett vrak de sista månaderna & kände mig som en blåval. Nu känner jag mig som en knölval bara så det är ju skönt haha :P Så mycket promenader ska det bli i sommar! 

Såg att ni bor i Torslanda? Har ni valt bvc ännu? 
Svar på tråden Mammalediga i Göteborg