• Anonym (Voxra)

Biverkningar vid höjning av Voxra?

Jag har ätit Voxra sen 5 månader tillbaka. Startade på 150 mg och har inte känt av några direkta biverkningar av den dosen. Jag tyckte dock att den inte hjälpte så för ca två veckor sen höjdes min dos till 300 mg. Nu vid 300 mg har jag fått lite mer ångest och humörsvängningar samt känner mig väldigt yr emellanåt. Jag tror detta beror på höjningen då jag inte ändrat något annat i mitt liv. Jag har inte känt av någon direkt effekt av höjningen ännu. 

Är det någon annan som känt av biverkningar vid höjning från 150 mg till 300 mg? I så fall gick de över? Och när kommer effekten?

Ska tillägga att jag även äter 300 mg Lamotrigin.    

• Svar på tråden Biverkningar vid höjning av Voxra?
  • Anonym (puff)

Jag äter voxra på 300 mg, och har ätit lamotrigin i samband med det. Jag kände av biverkningar i början i form av muntorrhet och mardrömmar. Har för mig att jag fick de symptomen vid höjningen också. 

Lamotrigin har jag slutat med nu. Den gav mig utslag runt ögonen och såriga slemhinnor och dessutom gav den ingen positiv effekt på måendet. Tänker även sluta med voxra snart eftersom den inte ger någon effekt. 

Sedan jag börjat med de två medicinerna har min värk i kroppen ökat enormt. Jag har ständigt problem med värkande leder och muskler. Lamotrigin gjorde dessutom så att mina leder knakade mer än vanligt och liksom halkade ur led hela tiden.

Detta kanske inte var något svar alls på din fråga... ber om ursäkt för det.

Har du några biverkningar av lamotrigin? 

• Anonym (Voxra)
    Anonym (puff) skrev 2013-05-28 08:07:57 följande:
    Jag äter voxra på 300 mg, och har ätit lamotrigin i samband med det. Jag kände av biverkningar i början i form av muntorrhet och mardrömmar. Har för mig att jag fick de symptomen vid höjningen också. 

Lamotrigin har jag slutat med nu. Den gav mig utslag runt ögonen och såriga slemhinnor och dessutom gav den ingen positiv effekt på måendet. Tänker även sluta med voxra snart eftersom den inte ger någon effekt. 

Sedan jag börjat med de två medicinerna har min värk i kroppen ökat enormt. Jag har ständigt problem med värkande leder och muskler. Lamotrigin gjorde dessutom så att mina leder knakade mer än vanligt och liksom halkade ur led hela tiden.

Detta kanske inte var något svar alls på din fråga... ber om ursäkt för det.

Har du några biverkningar av lamotrigin? 
    Vad trist att du fått så mycket biverkningar av lamotrigin. Det lät inte alls bra, förstår att du slutat med den! 

Jag har inte haft några biverkningar alls av lamotrigin. Jag mår bättre än innan jag började med lamotrigin och voxra men vilken medicin som gett mest effekt är svårt att säga. 

Hoppas du hittar något annat som funkar för dig!

• Anonym (Voxra)

Är det ingen som har erfarenhet av detta?

• Anonym (Voxra)

Puffar upp

• Noone

För snart 2 veckor sen gick jag från 150 mg Voxra till 300 mg.

Jag har haft fruktansvärda biverkningar (om det nu är voxran som gör det)

Feberont i hela kroppen, konstant illamående, självmordstankar och humörsvängningar utom dess like. Och självklart ångest i mängder. Jag väntar bara på att få rida ut den här stormen för snart orkar jag inte mer. Jag känner inte igen mig själv alls och det är nog värst av allt. Att inte känna igen mig själv. Det är som att de bytt ut mig till någon annan.

Hur lång tid kommer denna tiden dröja innan min kropp vant sig vid 300 mg?

• hipezza

Är sjukskriven för återkommande depression o ångest. Har testat de flesta antidepressiva genom åren men verkar nu ha hittat en bra kombination av läkemedel.
    Har också nyligen höjt Voxra till 300mg. Första veckorna med ökade biverkningar som yrsel o ökad ångest. Nu 6 v senare känner jag inga biverkningar.
    Tillsammans med Cipralex (som fungerar bra för min ångestproblrmatik) så har Voxran hjälpt till med att öka min energi-nivå o jag har väldigt lite av depressionssymtomem kvar.

• Anonym (@)

När jag höjde till 300, minskade aptiten så mycket att jag tappade 8 kg på kort tid. Vi fick minska Voxran igen. Kände inte av några andra biverkningar, men tog ju inte 300 så länge eftersom min läkare snabbt ändrade tillbaka dosen.

• Anonym (@)
    Anonym (@) skrev 2014-07-25 07:09:19 följande:

När jag höjde till 300, minskade aptiten så mycket att jag tappade 8 kg på kort tid. Vi fick minska Voxran igen. Kände inte av några andra biverkningar, men tog ju inte 300 så länge eftersom min läkare snabbt ändrade tillbaka dosen.

Ska lägga till att det var väldigt tråkig biverkning för i övrigt gjorde det att jag mådde såå mycket bättre!
  • modesty12

Hej!
    Började med Voxra i juli med dos 150. Depressionströttheten försvann men ångest, illamående fick jag istället vilket jag valde att det ändå var bättre. Ökade dosen till 300 för 3 månader sen då jag inte hade någon initiativförmåga över huvud taget. Tills dosen satte sig i kroppen blev jag igen illamående vilket försvann efter ett tag. Men nu sen 3 v tillbaka har jag så fruktansvärt ont i lederna både vader, anklar, underarmar och handleder. Har läst att det är en biverkning/allergisk effekt av voxra så nu har jag i jul sänkt dosen till 150 igen. Värken är kvar men det har bara gått en vecka än sedan minskningen. Har också illamående och yrsel som gör att jag bara väntar ut att kvällarna ska ta slut så jag får sova. 

Svar på tråden Biverkningar vid höjning av Voxra?