• amiofo

Tips på kul att göra i/runt Västervik

Vi ska åka dit med sonen som är 6 år och vill göra något kul. Någon som har bra tips, ska helst inte kosta skjortan.
    Någon föreslog Astrid Lindgrens värld, är det kul för en 6-åring och är det värt drygt 1000kr som det kommer kosta för oss?

• Svar på tråden Tips på kul att göra i/runt Västervik
  • TvåM

ALV är dyrt men värt pengarna. Massor att se och göra om man gillar Astrid. Rent å fräscht.

• Gladskit

Min son var nog bara 4 år när vi var på ALV men för oss var det inte värt det. En vanlig stor lekpark hade funkat minst lika bra. Den erfarenhet han hade av Astrid Lindgrens figurer var från det han sett på tv och han uppskattade liksom inte hur häftigt det var att se Rasmus på luffen promenera runt i parken eller att Pippi Långstrump fanns där. Vi vuxna tyckte nog det var roligare än vad han tyckte.

• safina

Mitt tips som bor här i v-vik är att besöka Virums älgpark. tar dock en stund att åka till då det ligger ett par mil här ifrån.  Vet inte hur långväga ni är ifrån och om ni varit här förr. Men vid dåligt väder så är staden rätt tråkig för barn.  finns nästan inget att göra inomhus (en liten simhall och bowling typ) men vid bra väder finns det gott om fina ställen att åka och besöka. Älgparken funkar även vid dåligt väder bara man klär på sig ordentligt. Alla barn (och vuxna) som varit i parken uppskattar att klappa och ev. få en puss av en stor älgtjur.

• Blåbäret0

Tycker det finns massor att göra i Västervik!
    Lysingsbadet, en sor camping har jättestor minigolf-äventyrsbana, linbana, utomhusbad, hav, strand, bryggor, öar, restauranger, fik, luftslottskudde-land, segway, äventyrsbanor av olika slag, dansbana, grillmöjligheter, små butiker, lekparker och Gud vet vad...! :)
    På hemsidan står det om festivaler, karnevaler, åka äkta ånglok, hästridning, museum osv osv :)
    Jag röstar för lysingsbadet :) de har olika aktiviteter för barn då och då, sång, dans, workshops å allt möjligt :)

Svar på tråden Tips på kul att göra i/runt Västervik