• Enevighet

Tips för att bleka bristningar

Hej!
    Jag blev under den sista veckan av min graviditet en tiger på magen, det är inget jag mår speciellt dåligt över men samtidigt något jag helst sluppit.
    Är det någon som har något bra tips, något som funkat, som hjälper bristningarna att blekas?
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Tips för att bleka bristningar
  • caaroline

Jag har tyvärr inget namn på någon produkt men jag vet en kompis till mig som köpte något på Apoteket som bleker bristningar, prata med dom där istället. Sen vet jag att sola är hur bra som helst för att bleka, har själv lite bristningar och för mig hjälpte solarium och solen ute! Blektes ganska mycket förra sommaren :)

• Jungblom

De blir bleka naturligt det är bara att vänta. Sola ska man inte göra med bristningar som är nya eftersom det försvårar hudens läkande, huden är tunnare där man har fått en bristning.

Allt eftersom huden drar ihop sig blir bristningarna mindre och de bleknar med tiden.

• Bebistankar

Om du har chansen går de ta bort med laser, kommer testa det själv om de kommer, blir ju lite dyrare dock... är i v.32 nu, håller tummarna

• Enevighet

Nej vad jag förstått så ska man inte sola på nya bristningar, jag fick min dotter för 4 månader sedan så de är fortfarande nya. Jg antar det gäller minst ett år precis som ärr?

Vad kostar det med laser? Du får gärna berätta hur resultatet blir om du måste göra det, håller tummarna att du slipper! :)

• zbaby

Testa att smörja in med Bio-oil nu.. Det hjälper verkligen. ð???

• zbaby

Yepp, 119 kr tror jag den kostar.. Googla den, bra till massor!

Svar på tråden Tips för att bleka bristningar