• Stårschan

Vad stör ni er på mest i Game of Thrones?

Till att börja med ska jag säga att jag fullkomligen ÄLSKAR denna serie. Jag har hittills vägrat läsa böckerna, för jag vill inte ha några spoilers. Handlingen är bra, karaktärsteckningarna är lysande, Tyrion måste man bara älska, och introt är suggestivt.

Men!

Varför måste de klämma in opåkallade sexscener stup i kvarten?
    Varför måste man gotta sig i så närgångna tortyrscener som möjligt?

När storyn ändå är så bra och så spännande utan allt detta så känns det bara billigt. Ungefär som om de trodde att folk inte skulle orka titta på serien om det inte följde med gratis popcorn, cola och porrfilm till varje avsnitt.

(Sen är det idiotiskt att folk uppe i norr är klädda i päls från axlarna till tårna - men ingen har MÖSSA!)

• Svar på tråden Vad stör ni er på mest i Game of Thrones?
  • Fia 28

Mössa och halsduk skulle jag vilja ge dem. Annars stör jag mej mest på att jag inte kommer ihåg namnen på karaktärerna.
    Sexscenerna har jag inget emot, men skulle gärna få vara mer halvnakna snubbar då halvnakna kvinnor inte intresserar mej =).

• Jacqueline

ääälskar allt med den serien ,men jag hatar Geoffery (stavning) och är såååå ledsen för att stackars Sansa tvingades att gifta sig med dvärgen...som tur är så är han ju hemskt snäll mot henne =)

• stickkontakt

Jag stör mig på att serien är så vansinnigt förutsägbar. Det händer aldrig den minsta lilla oväntade sak. Och nej, jag har inte läst böckerna innan.

Sexscenerna. Helt spontant och utan motivation har någon sex mitt i allt. Långa sexscener också. Väldigt irriterande.

Mössorna håller jag också med om.

De har problem med kontinuiteten. Två karaktärer möts, skiljs åt och gör annat ett slag och möts sedan igen. För den ena får man intrycket att det gått en dag eller två, medan den andra hunnit med flera veckor. Jag ser det hela tiden i serien, i vissa fall mer extremt än i andra. 

• Äppelpaj80

Det jag stör mig på är att jag inte minns vilka som heter vad. Nu i säsong 3 börjar det klarna Är väl heller inte överförtjust i sexscenerna. Annars älskar jag serien.

• cheese

Ibland kan dom dra ut lite för långt i tjötet mellan dom olika karaktärerna.
    Stör mig lite oxo på att det ska alltid vara någon naken var 4 minut.

Men mer tortyr och action där dom gör saker "läs dödar varandra" det är ju det som gör serien bra.
    Och lite mindre här går vi och tjötar i gräset.

Men tror dom tagit med allt detta för då kan alla sitta och säga att dom vill ha mer av just det dm diggar av serien för dom har precis lite för mycket av allt men inget är mer än det andra om någon förstår vad jag menar.

Som ett exempel kan jag ta Battlestar Galactica som är en grymt bra tv serie den oxo. Men där är rymd action och karaktärerna skojiga. Men i den serien gick dom alldeles för långt med här sitter vi och snackar och ha det bra. Man fick ju spola sig igenom tnaten med cancer eller tumör och mystiske mannen som hade hjälpt robotarna. Dom två tog alldeles för stor plats i den serien och gjorde att den blev dålig. För ingen brydde sig om dom "i alla fall jag". dom blev så vattniga karaktärer tillslut och jobbiga för man visste dök dom upp så skulle det bli en här sitter vi och tjötar avsnitt.

• Stårschan

Det är olika hur man tycker. Själv tycker jag att dialogen ofta är det absolut bästa i denna serie. För att inte tala om karaktärsutvecklingarna. Se bara på... eh, han Lannister som satte på syrran. (Namnen sitter som sagt inte som berget). Han var ju länge en av de vidrigaste tölparna, men nu börjar det dyka upp andra sidor.  Och hon rödhåriga häxan som kanske inte alls är så vidrig som hon verkade vara. Eller?

Jag ser fram emot att få se lite jävlar anamma hos Sansa också!

• Run to the hills

Jamie tänker du på Stårschan.

Jag stör mig mest på att trots att allt är påhittat och man hade kunnat göra världen och samhället till vad som helst så är ändå kvinnorna underställda männen. Varför? Trist.

• Stårschan
    Run to the hills skrev 2013-05-28 14:52:27 följande:
    Jag stör mig mest på att trots att allt är påhittat och man hade kunnat göra världen och samhället till vad som helst så är ändå kvinnorna underställda männen. Varför? Trist.

Det har kanske ett visst samband med alla nakna tuttar och rumpor som trycks upp i rutan stup i kvarten...?
  • Run to the hills

Jo men det behöver väl inte finnas någon motsättning mellan att ha med lite naket och för den delen inte behöva signalera att kvinnorna är under männen i status.

• Stårschan

Nej, det har du ju förstås rätt i.

Svar på tråden Vad stör ni er på mest i Game of Thrones?