namnet Linda?
läser era namntrådar, funderar, skulle man döpa ett barn nu till Linda som jag heter? Eller är det 70 tal? :)
läser era namntrådar, funderar, skulle man döpa ett barn nu till Linda som jag heter? Eller är det 70 tal? :)
Jag tycker att namnet är fint, men det är kanske för att jag själv heter det...Tycker inte att det är ett "ute"-namn...
nog ganska 70 gumman men inet mindre fint för det ,bli säkert populärt om si så där 10 år
Man skulle ju defenitivt vara ganska ensam om namnet.
Fint namn tycker jag!
ja visst är det ett fint namn! :)
Men det är nog likadant med mattias, Magnus, Niklas.... etc. men vi kommer nog igen om ett par tiotal år!
Både 70 och 80 tal
Namnet tycker jag faktiskt sådär om men det är väl för man själv heter det
Men det blir säkert mode sedan igen som alla andra namn
Nu gäller ju våra fr- och morföräldrars namn; Thea, Elsa, Alma etc. Det går ju i cykler. Tänk snart kommer Kenneth, Mats, Monika, Annika....
Fast igentligen så borde ju namnet Linda vara poppis nu efter som det är mycket 70 tal ute i affärerna
Vill man ha ett udda namn så får man välja äldre namn bara.
Som flicknam nu har vi Siri gissa vad våran omgivning sa om det
Åh ett sånt gammalt namn eller det låter som en gammal tant.
70-tal eller inte...namnet är jättefint. Bättre att ta ett namn man gillar än att följa modet som ändå svänger
ha ha ha, jag avskyr det men det är för att jag heter det själv
det man riskerar är väl isåfall att framtida klasskompisar osv tycker att det är ett "tantnamn" eftersom det tillhör föräldragenerationen... precis som vi tycker vissa namn är det. jag tycker t ex lennart, gunnar, majvor osv är det eftersom det är generationen innan som heter så, och det var inte såå himla kul för de ungar som fick sådana namn i min skola.
Linda är fint, men vore ännu finare med Melinda istället isåfall.. som det är nu
Känner en Linda på 2 år så tydligen!
Inget ont om namnet men jag skulle inte namnge mitt barn med ett namn med betydelsen "liten/vek/späd", men om man däremot vill ha ett sådant namn tror jag att man kan ge sig på att det blir ett (i barnets åldersgrupp) ganska unikt namn vilket kanske inte är helt fel...
Linda betder väl vacker? Eller det kanske de bara sa till mig för arr jag skulle bli glad? :)
Bara Linda> Det enda jag vet är att på portugisiska så är Linda vacker. Fast nog inte som namn då. Har en vän vars farmor sa detta hela tiden för hon tyckte det stämnde så bra in på mig
Jovist gör det för 20 kg sedan hahaha.
det beror på vilket ursprung man tittar på. om man tittar på den spanska versionen så betyder det vacker, men det är då en förkortning av namnet belinda som innehar den egentliga betydelsen. i sverige tror jag man räknar linda som sprunget ur tyskan, ordet lind, som betyder liten/vek/späd. så ni har rätt båda två
(och ja, jag avskydde att ha ett namn som betydde saker som verkligen inte passade in på mej. numer har jag kommit över det men är fortfarande inte förtjust i det)