• La Lola

Grön eller grå soffa?

Hej!
    Jag ska snart flytta och velar fram och tillbaka vilken soffa jag ska ha.
    Jag drömmer om ett färgglatt hem, lite blandning mellan shabby chic och bohemiskt typ. Typ vita möbler (förutom soffa) o färgglada textilier.

Men jag velar mellan två olika sorts soffor; en äldre härligt gräsgrön i plysch och en nyare stilren i grått.
    Jag vet att den inredningsstilen jag vill ha inte faller alla i smaken men jag vill ändå höra era åsikter kring dessa soffor.

Grön soffa eller grå soffa?
    Kanske nån av er har bilder från era egna hem med den här typen av inredningsstil som ni vill dela med er av?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 21:17
    Tyvärr så har jag mätt och insett att den gråa soffan inte får plats.
    Frågan gäller nu; den gröna soffa eller annan 3-sitssoffa?
  • Svar på tråden Grön eller grå soffa?
  • Stårschan

Jag förstår inte ens hur du kan överväga en tråkig modern grå soffa om du har chans på en mysig grön plyschsoffa! Tråkgrå soffor kan man ha i en hotellobby, men hemma tycker jag du ska slippa.

• La Lola
    Stårschan skrev 2013-05-29 10:27:11 följande:
    Jag förstår inte ens hur du kan överväga en tråkig modern grå soffa om du har chans på en mysig grön plyschsoffa! Tråkgrå soffor kan man ha i en hotellobby, men hemma tycker jag du ska slippa.
    Jag är rädd att jag tröttnar på den gröna...
  • Duckan

Hm, jag är ju ganska stiff av mig, men om övriga stilen ska till så slår jag ett slag för den gröna.

• La Lola
    Duckan skrev 2013-05-29 10:30:17 följande:

Har du bilder?

Ska kolla...
  • La Lola

Den gröna (finns en 2-sitssoffa + fåtölj också men jag tar nog bara soffan + fåtöljen isf)

Den gråa soffan.

• Mizuki

Grön, grön, grön! Tveklöst! Jag går och funderar på hur jag ska få min otroligt sköna, men ack så tråkgråa, favoritfåtölj grön. Så där varmt, härligt grön som äldre möbler ofta är. <3 Grått är snyggt och lättmatchat men jag tycker inte att det håller i längden, det blir för kallt och tråkigt.

• Duckan

Den var verkligen grön! Haha..Hm, ja men jag som är den stela typen får gå tillbaka till det och lägga rösten på den grå.

• Lindsey Egot the only one

Fördelen med den grå soffan är att du kan ändra om textilier som gardiner, kuddar och filtar till precis vilka som helst. Väljer du den gröna måste textilerna matcha den gröna soffan och du blir låst när det gäller fluff fluffet.

Svar på tråden Grön eller grå soffa?