• JonnaL

Överens - sen inte överens, vad ska man göra?

Min sambo valde att lämna mig för snart 4 veckor sedan. Eftersom jag kommer från en annan kommun så förklarade jag att jag ville flytta hem igen, och det förstod han och vi var överens om att jag skulle få ta med vår son. Så vi har sagt upp lägenheten, hans barnomsorgsplats osv. Vi har även båda skrivit på alla papper för den nya skolan och barnomsorg osv. Jag fick en lägenhet i början på veckan och även veta att jag fått ett jobb jag sökt igår. Meningen var att vår sons pappa skulle ha honom varannan helg och på skolloven då han själv jobbar inom skolan. Men igår sa han att han vill ha honom varannan vecka helt plötsligt. Vad gör man då? Vi som tillsammans pratat med våran son om hur allt ligger till och vad som kommer hända. Stackars barn kommer bli ännu mera förvirrad. Jag har tagit kontakt med kommunen om att få komma och ha samarbetssamtal. men jag vet inte om sonens pappa vill det ännu. Vad ska man göra?

• Svar på tråden Överens - sen inte överens, vad ska man göra?
  • mia maria

Det finns inte så mycket att göra, du o pappan bör ju som vårdnadshavare/föräldrar komma överens.
    Är man inte överens så är ju just samarbetsproblem en alldeles utmärkt lösning!
    Det var inte längesen ni separerade, säkert är det många känslor som ligger kvar o gror fortfarande, vilket kan göra det svårare att komma överens just nu. Sådant där lägger sig förhoppningsvis efter en tid.

Eller så kanske ni båda kan kompromissa om det är möjligt, att sonen är lite mer hos pappan till en början än vad ni hade tänkt, o att det blir varannan vecka längre fram?
    Eller så provar ni varannan vecka, om det nu är praktiskt möjligt? Det är nog ett större problem för dig just nu än för sonen, oftast brukar det vara så.

Det löser sig säkert med tiden tror jag, när alla sårade känslor har fått lägga sig. Lycka till! 

Svar på tråden Överens - sen inte överens, vad ska man göra?