Hund i skärgården
Första dagarna i juli ska vi åka ut till skärgården i en vecka. Skärgården utanför Nynäshamn, Rånö. Vi har en liten dvärgspets på 3 år som ska följa med. Somrarna innan har han varit för liten och lite för okontrollerad men nu har han börjat sköta sig väl med inkallning och sånt. Så nu ska han med :)
Men eftersom det är första gången vi åker ut så här så står jag nu med lite frågeställning som jag hoppas någon kan svara på. Tidigare har vi bara varit i skogen runt om oss. Så det jag undrar:
- Hur gör man med fästingar? Finns det något bra fästinghalsband som ni kan rekommendera?
- Vad är bra att ha med sig om hunden gör illa sig? Typ första hjälpen låda
- Vi kommer bo på en ö där det har funnit väldigt många ormar, även ibland huggorm, hur ska man tänk över detta? Vad ska man göra om han blir biten?
- Vet någon vad som gäller i skärgården får hunden springa lös eller måste han vara kopplad hela tiden?
- Har läst på Waxholm bolaget (båten vi åker dit med, Utö express, tillhör dom) att små hundar ska vara i bur. Han hatar bur och sitter hellre i knät som när man är på resande fot kan göra i flera timmar. Någon som har en liten hund, hur brukar ni göra?
- Vad brukar ni packa ner till hunden?
Ladda upp en bild på honom med tanke på om man behöver bur eller ej så ni ser storleken på honom. Han är en tysk dvärgspets så väldigt liten.
Hoppas någon kan komma med något svar!