• Jennie Brunflo

Jag mötte Lassie

En gång i världen så fanns det en spalt i Expressen som hette Jag mötte Lassie.
    Det gick ut på att man på ett hyfsat långsökt sätt bott granne med eller pratat med eller sålt varmkorv till...någon kändis.

Jag trodde att Jag mötte Lassie fortfarande "betydde" att man på något långsökt sätt mött en kändis.

Är det inte så?

Min vän hävdar att Jag mötte Lassie betyder att man personligen träffat en kändis.

Jag trodde poängen var att det ska vara riktigt långsökt uselt för att räknas som en riktig Lassie. Typ "min fd klasskompis mormor bodde granne med Jocke Nyströms föräldrar på 80-talet".

Eller?

• Svar på tråden Jag mötte Lassie
  • Julias mamma

Jag håller med dig och är rätt övertygad om att det är den mest långsökta väg till en kändis...

• HeddaBigBum

håller också med dig!

Här är mina:

Min morbror bar kungens väska en gång i lumpen

Min farfars frus dotters ko var med i Kulla Gulla!

• Ankmor

Högstadiet: Min lärares dotter SPELADE Kulla Gulla!!

Min mammas kusin är kompis med Richard Herrey!!

Jag gick på fritids med Carl-Einar Häckner!!

• loppan1

Jag vet att det var som du tror
    Min granne känner en som var med i Vem vill bli miljonär!

• Dino78

Det är långsökt som är Lassie.
    Jag har en:
    Min pappas barndomskompis har köpt en motorcykel av Jerry Williams.

• MrsL

Jag "mötte" faktiskt Lassie...Min expojkväns mamma var gift med pappan till skådisen Thomas Hanzon, som då var gift med Lena Endre. Jag slog "Thomas och Lena" i Trivial Pursiut!

• Ankmor

kom på en till

En gammal klasskamrats storasyster hade Thomas Von Brömsens fru som lärare i Grundskolan!!

• siamesen

Ankmor- jag har bott i Paris i en sunkig lägenhet med hon som spelade Kulla-Gulla

Blev ju en riktig Kulla-Gulla trad det här

• Ankmor

siamesen, kul!
    men... det var ju inte någon riktig Lassie, det var ju inte långsökt, du var ju nära ju...

• MyFine

Jag har minsann varit skötare på hästen som är med i Så som i himmelen!

• MyFine

Fast det var väl inte så långsökt det heller...

• siamesen

ok...en riktig Lassie:

Jag hittade en kattunge som visade sig tillhöra Prinsessan Christinas svägerska

Och fick sedan katten för hennes ungar blev allergiska...

• MrsL

Min styvfar byggde soppråmen som var med i SOS-Segelsällskapsresan.

• Zemiramis

Ankmor och Siamesen:

"Kulla Gulla" gick på min skola på gymnasiet (schillerska...) . Liksom Anton Glanzelius (mitt liv som hund). Sen har jag sjungit i samma kvartett som Jenny Berggren i Ase of Base...

Hehe, jag håller f.ö. med om att en Lassie eg ska vara lite långsökt.

Svar på tråden Jag mötte Lassie