• Anders3555

Har du råkat ut för en mytoman?

Har du råkat ut för en mytoman?
    Eller har du själv haft problem med sanning och lögn?
    Anledningen till denna fråga är att jag och min kollega söker efter intressanta historier till en planerad dokumentärfilm om mytomani.
    Oavsett om ni vill dela med er av era historier direkt till oss eller bara skriva här på forumet, så tror jag att det kan vara skönt att veta att man inte är ensam om problemet.

Vi nås på mailadressen sannhistoria@gmail.com

Med vänlig hälsning Anders och Jesper

• Svar på tråden Har du råkat ut för en mytoman?
  • Respekt

Jag mötte 35st förra veckan då jag klättade upp på Mount Everest baklänges

• Polly74

Jodå. Vansinnigt dramatiska historier om ett människoöde värre än de flesta. Och jag gick på alltihop i ett par år, till dess chefen frågade mig på fikarasten om kollegans pappas plötsliga död och jag tappade hakan inför hela arbetslaget. Kollegan var ledig för att "gå på begravning..." Sen rullades hela historien upp, där fanns ett barn som inte existerade i folkbokföringen etc. Gissar att vår fd chef gärna skulle medverka i dokumentären och berätta, för där hände mycket på kort tid. Själv bröt jag kontakten med kollegan och bytte jobb - och det visade sig vara ett klokt beslut eftersom där försvann pengar från arbetsplatsen som jag kunde fått skulden för om jag hade stannat.

• Anders3555
    Polly74 skrev 2013-05-29 14:09:50 följande:
    Jodå. Vansinnigt dramatiska historier om ett människoöde värre än de flesta. Och jag gick på alltihop i ett par år, till dess chefen frågade mig på fikarasten om kollegans pappas plötsliga död och jag tappade hakan inför hela arbetslaget. Kollegan var ledig för att "gå på begravning..." Sen rullades hela historien upp, där fanns ett barn som inte existerade i folkbokföringen etc. Gissar att vår fd chef gärna skulle medverka i dokumentären och berätta, för där hände mycket på kort tid. Själv bröt jag kontakten med kollegan och bytte jobb - och det visade sig vara ett klokt beslut eftersom där försvann pengar från arbetsplatsen som jag kunde fått skulden för om jag hade stannat.
    Vilken historia! Om du har möjlighet vore det fantastiskt om du kunde fråga honom om det är okej att vi får hans kontaktuppgifter.
Svar på tråden Har du råkat ut för en mytoman?