• Mamma Zara

Har ni fött på i Ystad, och hur var det där??

Hej! Tänkte föda mitt barn i Ystad denna gången, har hört att det är bra där.. Är det någon annan som vill berätta lite... ?? Vore skoj att höra...

Kram Z

• Svar på tråden Har ni fött på i Ystad, och hur var det där??
  • engeln83

jag födde i Ystad förra fredagen o de va helt fantastiskt jäääätte bra personal tycker verkligen du ska föda där

• Mamma Zara

oh grattis!!!... hur är miljön där?? har hört att det ska vara mera hemma känsla och att personalen ska vara trevliga som tusan.. finns det rum med toa dusch, el kan man bada osv?? nyfiken juh

• engeln83

jag var bara kvar på bb en dag men man delar toalett med andra jag delade rum med en annan tjej under första timmarna sen åkte hon hem men toaletten delar man även med dom som ligger i rummet bredvid iaf gjorde jag det vet inte om det e så i alla rum, skulle egentligen velat ha familje rum men min sambo åkte hem på kvällen efter neo hade fötts
    men allt var jätte bra under den tiden jag var där fanns bara dusch inget bad men man ska väl helst inte bada efter förlossningen iaf

• engeln83

men det finns ju bad som man kan använda under förlossningen o de gjorde jag det var jätte bra tycker jag iaf

• Mamma Zara

Mmm det var det jag menade... under förlossningen... det tog dom bort i malmö, och det tycker jag är synd.. men jag tänkte att jag ska dit och kika runt lite , kan ju vara trevligt...men familjerum finns då ? för mig är det jätte viktigt!!!

Humm någon annan som har fött där??

• Mli79

Jag hade också tänkt att föda där, så jag följer nyfiket tråden! Det enda negativa jag har hört är att dom inte har nån neonatalavdelning, så händer det nåt som går illa så blir det ambulans till Lund.

• Mamma Zara

Humm ok, men det finns väl alltid någon barnläkare osv om det skulel behövas, det behöver vi nog inte oroa oss för... ..

• Marie4barn

Fött på Ystad 3 ggr och varit jättenöjd alla ggr:)
    Man känner sig aldrig ensam...och man föder ju i ena korridoren och bor sedan i den andra....kan inte bli bättre:)
    Många sköterskor & undersköterskor som é i gång..så man få alltid hjälp!
    Ska dit denna gången oxå!!!

Finns 3 familjerum tror jag...hört att dom ska vara lite svåra att få tillgång till bara om det é babyboom i huset..*S*

Kan starkt rekommendera stället!

Kram Marie

• Mamma Zara

humm så det e inte garanterat att pappan kan stanna?????? det är ju ett sTARKT minus....hummm..... faaan ... snyft... jag som trodde att det gick bra..

• Mamma Zara

asså.. nu sitter jag bara o funderar ... jag vill ju att marco ska vara där efter med.. läste lite på deras hemsida... det stod i mån av plats .. men ... bara tanken att han ska åka hem efter förlossningen gör mig helt knäckt redan... .. Måste ringa dit i morgon... huuuuummmmm......*besviken*

• Piaff

Hej hej!

Har ochså tänkt att födda i Ystad denna gången eftersom det är närmast för oss nu, så det är ju spännande att höra från er som redan fött där. Det jag är lite orolig för är om något händer hur mycket de kan göra på plats och jag har hört att man får åka till Kristianstad med ambulans om något händer, det är ju en bit bort.

Mamma Zara: håller med dig om att det är tråkigt om inte pappan får stanna kvar men det är samma sak på MAS om du hamnar på BB, jag gjorde det när vi fått vår dotter och min man blev hem skickad kl 24.00 på natten.

• vanna k

Jag har fött två gånger i Ystad och blev oerhört bra bemött på alla sätt. Pappan har fått stanna båda gångerna. Man har ju ingen garanti men som jag uppfattade det så försöker dom verkligen pussla om så att det går även om familjerummen är slut. Speciellt om det verkligen är viktigt att man får ha honom där.

• Mamma Zara

godmorgon... Ok det lät ju lite positivt iallafalll... Jag ska höra mig för lite mera, jag ska dit imorgon bitti på ett samtal... känner mig nervös som tusan...

• GosCatrin

Jag födde här i Ystad 30/10 -05

Personalen är underbar, trots att det inte var någon vidare upplevelse för mig.
    Finns 3 förlossnings-salar, en med badkar, men jag fick bada i "intagningsrummet" under natten.

När jag födde så va det inte så många som låg där, men dem 2 familjerummen som finns var upptagna, så jag o sambon fick ett vanligt rum, som dem "gjorde om" till famljerum.
    Detta kan ockdå bero på att jag tillhörde Alma och var fruktansvärt rädd för min förlossning och tiden efter.

Vi stannade från söndag till torsdag, och hade om vi ville fått stanna längre.

Personalen är som sagt såååå underbara, och kommer så fort man ber om det...
    Alltid trevliga....

Ystad är ett bra val, men om det finns risk för att din sambo inte får stanna kanske du ska fundera på Lund, för där finns ju patienthotell...

Önskar dig alla lycka

• Mamma Zara

Hej flickor!
    Jag var där idag en kortis, talade med en läkare. vilekn UNDERBAR människa !!! jag var jätte skraj att det skulle vara en typisk halv nonchalant man som lyssnade bakom sina glasögon ungefär, men gud vad han var bra.. tog sig tid.. lyssnade .. Han jobbade med i det teamet som ingår om man är rädd för förlossningen.. Jag fick en tid till igångsättning den 18 februarioch då är det han som ska ta emot mig.. jag är bara så himla glad och lättad.. nu väntar jag bara på att någon bm ska ringa så vi kan bestämma ett datum som jag o min kille kan få komma dit och få en egen liten visning och genomgång.. känns skitbra detta nu.. en stor sten som föll.. Nu ser jag fram emot förlossningen, det ska bli spännande...

kramar från en glad Zara

• kate79

Måste bara fråga vad läkaren hette, det var inte möjligtvis Björn? Han är allmänt känd och alla vill ha honom som barnläkare.

Jag födde i Ystad sist och jag har bara bra erfarenheter. Vi hade turen att få familjerum så hela familjen var där i tre dagar. Lugn och mysig stämning. Inte så sjukhusaktigt och efter förlossningen så får man klara sig själv ganska så mycket, de kommer in då och då och ser till en och frågar om man behöver hjälp. Ska föda där igen vilken dag som helst.

• 3flickor4pojkar7barnsmamma

Tror inte att det var Björn för han har bara hand om eftervården av nyfödda bebisar och inte med de gravida....Det finns ju en som heter Leufstedt och en som heter Uhrström och en som heter Lövgren har jag för mig och de är suveräna allihopa...

• Mamma Zara

hej igen... Vi var till ystad igår och fick titta oss omkring lite!!.. oj va fint det var där.. rena lyxen juh!!! rum med stort badkar, rum med en 140 säng extrra i rummet.. osv.. jippyy!!! var mycket mysigare än i malmö....nu längtar jag jätte mycket.. bara 17 dagar kvar.. sen är det förhoppningsvis dax... weeeiiiiii.....

Kram Z

Svar på tråden Har ni fött på i Ystad, och hur var det där??