• Skärsår

Ärr

Jag undrar vad ni skulle tänka om mig om ni såg mig gå på stan?
    Jag har ärr över precis hela armarna + överarmarna...
    Handlederna är sydda så många gånger att jag inte har någon känsel i dem.
    Detta är ingen uppmärksamhetstråd utan bara en enkel undran.. 

• Svar på tråden Ärr
  • Meinu

Jag hade tänkt: Den människan mår inte bra och vill att folk ska se det.

• Sölve

Jag hade väl konstaterat att du inte mår bra och att jag förstår dig eftersom jag själv haft självskadebeteende.

• Aylai

jag hade tänkt att du borde ta på dig nåt långärmat. 

• Sölve
    Aylai skrev 2013-05-29 15:48:43 följande:
    jag hade tänkt att du borde ta på dig nåt långärmat. 
    Varför borde man det?
  • fortsätt paddla

Förbannade ickeexisterande psykvård. På ett ungefär.

• Sölve
    fortsätt paddla skrev 2013-05-29 15:50:15 följande:
    Förbannade ickeexisterande psykvård. På ett ungefär.
    Mycket befogat. 
    När jag mådde dåligt sökte jag akut hjälp flera gånger och fick de mest fantastiska "råd".
    När jag skar mig så sa de att jag skar mig ju inte så illa så det var ju inte någon fara så.
    När jag berättade att jag köpte benzo på gatan så skrev de ut åt mig på recept istället så jag skulle slippa begå brottsliga handlingar.

• annaba

Några alternativ som ligger nära till hands.

Har du färska sår/ärr skulle jag anta att du för tillfället mår psykiskt dåligt och använder det som en ventil för att lätta på trycket.
    Ser jag att det är gamla ärr och du till det yttre ser ut att må bra (vet dock av egen erfarenhet att ytan kan luras rätt ordentligt - men utan kontakt är det svårt att avgöra) skulle jag anta att du har en historia av att skada dig själv, sannolikt också tycka att du är stark som öppet vågar visa det.

I vilket fall som helst finns förståelse och empati - har själv en historia av psykiskt illamående och självskadebeteende - dock inte fysiskt, i mitt fall har det tagit andra former som likväl lämnat ärr efter sig även om de inte är synliga för omgivningen.

• Skärsår

Okej. Nån kan ta bort tråden då om du tycker det är stötande, så viktig är den inte.
    ville   bara veta vad folk tycker, är väldigt nervös för att gå på stan utan tjocktröja men är det 35 grader varmt så går det ju helt enkelt inte.
    vill helst att ingen ser det alls...

för att stilla en dels nyfikenhet, jag har autism, depression och har varit inlagd på BUP och Psyk så många gånger att jag inte minns dem. har hjälp av psykvården, äter 19 mediciner om dan...

så nån, ta bort tråden. om det går? hur gör man?      

• Mercedez
    Litenbåt skrev 2013-05-29 18:00:58 följande:
    Jävulskt triggande bilder. Anmäl någon? Kan inte göra det via appen.

Fixat
Svar på tråden Ärr