• Sedi

Plus igår, blödning idag.

Testade mig igår, och jag fick ett svagt positivt. Idag fick jag en blödning, blödningen är ungefär som mens, men inte mycket. Den är röd och lite brun. Kan det vara missfall??? Ska igentligtn ha mens nästa vecka, så jag testade mig igår på grund av : * konstant hunger, sover jätte tidigt, yr, kissar ofta, ont i brösten redan innan ägglossning. Det visade svagt positivt som sagt men min granne såg strecket och min man såg strecket. Hoppas på något svar, Oroliggggg :(

• Svar på tråden Plus igår, blödning idag.
  • Kajsagumman

Som du kan se här, finns det 1000 anledningar till varför du kan blöda... och långt ifrån alla handlar om missfall. Ungefär 20-40% blöder under tidig graviditet... 

http://www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/

I övrigt så finns det inget som heter svagt positiv Det finns bara positiv Det finns falska negativa, men det finns inte falska positiva graviditetstest. Så grattis!

• Sedi

oh tack för ditt svar, du gjorde mig lite glad.. För jag sitter och gråter här alltså:(.. Gick på toa nyss och det kom bara lite blod på pappret, men de var ingenting på bindan. Hade i en tampong innan, och den satt inne från att jag såg blödningen på trosan dvs vid kl 11 , till klockan 3, och det var inte så mycket på den. Jag känner bara lätt mensvärk. Oh :(

• Sedi

Nu tittade jag igen, såg att det hade kommit lite, torkade mig, så kom det röd, färsk blod :(

• Kajsagumman

Alltså det är såklart omöjligt för mig att bedömma men som det står i länken så är blödningen ofta ganska riklig och mensliknande om det rör sig om ett missfall. Men alltså vad fan betyder sen "ganska riklig"? Hur skall man bedömma det liksom ?

Men utifrån vad det står med "riklig blödning" och du säger att det inte är så mkt - så skulle jag inte gissa på missfall. OCH det är bara 10-20 procent av alla graviditeter som slutar med missfall - så med andra ord är oddsen FÖR dig att det inte rör sig om det 80-90%  

Gällande mensvärken så är det inget som talar varken för eller emot, det är väldigt vanligt att ha mensliknande smärtor när du är gravid.  

Ta ett nytt test imorgon igen och ta det därifrån. Om det visar gravid, och du fortfarande blöder så boka en tid hos läkare och hör!  

• Sedi

Tack så mycket gumman för ditt svar, det värmer :).. Det kommer inte så mycket, riklig kan väl menas med mycket har jag för mig. Det kommer inga klumpar utan det ser ut som när man ska ha mens.. Rött blod, och emellanåt brunt, hmmmmmm, så mycket som snurrar i huvet. Har lättt mensvärk, alltså inte så som jag brukar ha när jag har mens, för då måste jag trycka i mig tablleter för att inte känna mensvärken, Just nu känns det lätt, molnandde värk typ.

Svar på tråden Plus igår, blödning idag.