kaffez skrev 2013-05-29 15:56:59 följande:
Färgade håret igår, eftersom jag hade mörk utväxt (hade slingat blonda slingor men det växte ut snabbt) Så blev det lite för mycket vid luggen, blev helt gult. Efter några timmar köpte jag brun färg, men fick orange!!
Färgade idag igen och ser Mahogny-röd ut och resten av håret är i blonda slingor. Blir så arg!
Har inte råd att gå till frisören så färgar själv..
Undrar en sak. Kan jag slinga luggen nu, så kanske jag får en bra färg?
Tacksam över svar
men om du har utväxt så ska du ju först kleta på färg på utväxten och på resten av håret de sista typ 10 minutrarna.
jag har slutat att färga/tona håret hemma för det ger mig inte samma resultat som hos frissan.
nu vet jag inte hur långt hår du har? men om du har axellångt så antar jag att du lagt 2 förpackningar vid varje steg? räkna då hur det blir om du avfärgar håret och sedan färgar på det du vill ha. du kommer komma upp i frisörpris sammnalgt ändå.
jag vet inte om det finns avfärgnigar att köpa i butik eller om det bara är blonderingar? man kan behöva köra med dessa 2ggr för att få den effekt man vill ha. för att håret inte sedan ska sota sig, alltså bli svart så bör man dels ha i inpackning jättelänge (flera timmar!) innan man färgar på den nya färgen och inte använda färg utan en toning och låta den verka mkt kortare tid än på paketet.