• naggista

Använder du glas- eller plastnappflaska?

Är också intresserad av att veta ifall varför du väljer glasflaska samt om det någon gång hänt att den gått sönder? I vilken situation gick den i så fall sönder?

Tack på förhand! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du glas- eller plastnappflaska?
  • Loriyana

Jag använde glasflska till mitt barn. Har aldrig gått sönder.

• naggista
    Loriyana skrev 2013-05-29 16:10:52 följande:
    Jag använde glasflska till mitt barn. Har aldrig gått sönder.
    Hade du parkettgolv eller klinkersgolv? Har hört att folk med klinkersgolv har problem med att de går sönder lätt.. 
  • Loriyana
    naggista skrev 2013-05-29 16:13:45 följande:
    Hade du parkettgolv eller klinkersgolv? Har hört att folk med klinkersgolv har problem med att de går sönder lätt.. 

Parkettgolv. Inget klinker alls i min lägenhet.
  • La Lola

Har enbart använt plastflaskor.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Juronjaure

Varför använder man glasflaskor? Trodde man slutade med glasnappflaskor när plasten kom ;)

• SockerStinn

Bara glas. Har aldrig gått sönder hemma där vi har parkett men en gick i golvet på bvc där de har klinker och det blev mycket glassplitter och vällingstänk. 

Har även sett att det finns i metall, men kommer inte ihåg var. 

• Griseknoen35

Glasflaskor är miljövänligare än plast har jag fått höra av endel som använder glas plus att förrut hade plastflaskor något dåligt ämne i som jag inte kommer ihåg vad det heter

• Bregott

Både glas och plast. Ingen av glas har gått sönder, har både klinker och parkett. 

• Bregott
    Juronjaure skrev 2013-05-29 17:04:27 följande:
    Varför använder man glasflaskor? Trodde man slutade med glasnappflaskor när plasten kom ;)
    Miljövänligt, garanterat giftfria och lättare att hålla rena tycker jag iaf. 
Svar på tråden Använder du glas- eller plastnappflaska?