• OohKid

    Sen ÄL!?!

    Någon som kan hjälpa mig? 

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan sep 2012. Vi har inte gett upp hoppet än men ibland så känns det tungt. 

    Min mens är regelbunden (min cykel är i genomsnitt 26 dagar)
    Jag har sedan ett par månader tillbaka börjat kolla med ÄL-test när jag har ÄL 

    Denna gång så började min mens den 29 april och jag hade mens i 4 dagar (helt normalt för mig) sedan räknade jag med att ha ÄL runt den 11 maj så jag började ta ÄL-test från den 7 maj men jag fick ingen stegring på testen förrän den 22 maj jag tog ett till test den 23 men då syntes det inget på testet. Jag kände annars av att jag hade Äl runt denna tid då jag hade ont i magen samt (vilket är normalt för mig vid ÄL)

    Min mens var beräknad den 25 men min mens kom inte, och den har inte kommit än, och det är inte är normalt att den är sen!. Jag känner lite molande värk i magen och så men min fråga är om det verkligen är möjligt att jag hade min ÄL 11 dagar senare än vad jag borde ha haft den, och kan jag ha blivit gravid? 

  • Svar på tråden Sen ÄL!?!
  • Alvia
    OohKid skrev 2013-05-29 18:39:39 följande:
    Någon som kan hjälpa mig? 

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan sep 2012. Vi har inte gett upp hoppet än men ibland så känns det tungt. 

    Min mens är regelbunden (min cykel är i genomsnitt 26 dagar)
    Jag har sedan ett par månader tillbaka börjat kolla med ÄL-test när jag har ÄL 

    Denna gång så började min mens den 29 april och jag hade mens i 4 dagar (helt normalt för mig) sedan räknade jag med att ha ÄL runt den 11 maj så jag började ta ÄL-test från den 7 maj men jag fick ingen stegring på testen förrän den 22 maj jag tog ett till test den 23 men då syntes det inget på testet. Jag kände annars av att jag hade Äl runt denna tid då jag hade ont i magen samt (vilket är normalt för mig vid ÄL)

    Min mens var beräknad den 25 men min mens kom inte, och den har inte kommit än, och det är inte är normalt att den är sen!. Jag känner lite molande värk i magen och så men min fråga är om det verkligen är möjligt att jag hade min ÄL 11 dagar senare än vad jag borde ha haft den, och kan jag ha blivit gravid? 
    Ja det finns mögjlighet för älen att bli försenad, eftersom du fick positivt ältest den 22. mai då förhoppnings vist blev det äl då och då blir det ugefär 5.juni som det ska bli BIM för dig. hoppas du får ditt plus då.
    ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Malin8803

    Det kan hända att du har blivit gravid. man kan bli gravid när som under hela månaden. men dock mest under fertila dagarna och ägglossning.
    Känner en som blev gravid bara nån dag efter mensen som dom räknade ut.
    Hoppas du får ett plus på stickan :)
    Lycka till :)

Svar på tråden Sen ÄL!?!