kattmamma
Jag har en katt som fick ungar för två veckor sen. I tre dagar har on flytta en kattunge till ett annat rum. Olika katter varje gång. Ska jag flytta in dom i de andra rummet.
Jag har en katt som fick ungar för två veckor sen. I tre dagar har on flytta en kattunge till ett annat rum. Olika katter varje gång. Ska jag flytta in dom i de andra rummet.
Så kan kattmammor göra om de inte känner sig trygga. Får hon vara ifred med sina ungar? Låt henne ha ett eget rum med låda mat och vatten och stäng om henne så att hon får lugn och ro, låt det vara lite mörkt därinne också.
Så gör även katter om de märker att något är fel med ungen. Flyttar hon den och går därifrån eller ligger hon kvar?
Hon lämnar dom där. Hon har ett eget rum till henne å ungarna. Men dörren dit in är inte stängd hela tiden.
Sådär gör en av våra honor jämt. Helst vill hon ha ungarna i vår säng o släpar dit dem hela tiden. Skitjobbigt men det brukar gå över.
Hon lämnar dom där. Hon har ett eget rum till henne å ungarna. Men dörren dit in är inte stängd hela tiden.
Nej, jag har inte vägt dom. Men jag ser att dom växer och mår bra... Inte för att jag är en veterinär men vad jag kan se är dom fullt friska...