Vad göra i Riga?
Skulle behöva lite tips på saker och ställen att besöka i Riga. Har ni något bra tips på restaurang, café eller shoppingställe tar jag tacksamt emot era tips.
Tack på förhand!
Skulle behöva lite tips på saker och ställen att besöka i Riga. Har ni något bra tips på restaurang, café eller shoppingställe tar jag tacksamt emot era tips.
Tack på förhand!
Nyfiken, sparar tråden
Jag var på en resturang vid en av utfarterna från Riga. Öster ut, tror jag. Med en stor väderkvarn utanför. De serverade all sorts mat man kan tänka sig i Lettland och man plockade till sig det man ville ha och betalade efter vad man hade på brickan. Enligt vår lettiske vän var det ett klassiskt ställe, så det borde gå att hitta trots att jag inte kommer ihåg namnet.
Marknaden är värd ett besök.
Svenskmuren är väl nästan ett måste att se...
Ska du bara vara i Riga? Annars är Kuldiga värt ett besök och ett bad i vattenfallet. Där finns en lång vacker stenmur.
Tack snälla för bra tips! Vi ska spendera 4 timmar i Riga, där av vile jag veta innan vart man ska ta vägen. Tack igen!
På bara 4 timmar skulle jag satsa på svenskmuren och flanera på stan/torgen med marknader.
Det ska finnas en kyrka där man kan ta hissen upp i tornet och få fantastisk utsikt. Kostar en liten slant. Tyvärr var det stängt när vi var där.
Resturangen jag menade hinner ni möjligen till med taxi.
Tack snälla Näckrosen. Ska absolut kolla upp det! :)
Lido heter restaurangen.
Åh, du kom på det! Är det sant att det är mycket ficktjuvar där? Har hört att man ska gömma sina ägodelar väl.
Det ska man väl alltid göra. Men, ja det stämmer. Det är ett fattigt land, även om man kanske inte ser det inne i städerna så tydligt. Så många försöker nog.
Oki, tack för dit svar!