• Serla

Feber av myggbett?

Jag svullnar upp jättemycket av myggbett och sonen verkar vara likadan...I förrgår så fick han sex st myggbett under natten, han vaknade med 38 i temp. Den gick ner och han var feberfri och var på dagis i några timmar. På kvällen kom febern tillbaka och imorse var den 39,4. Han är rödlila lokalt på betten och svullen (men inte supersvullen). Inte förkyld eller så, har bara feber. Kan det bero på myggbetten? Bör vi söka vård för det?

• Svar på tråden Feber av myggbett?
  • A82

Kan vara en reaktion på myggbetten men samtidigt kan man ju inte säga säkert.
    Min dotter är extremt känslig mot myggor och får stora besvär.
    Inte så hon får feber men förhöjd temperatur när hon får många. Vet inte om det är för hennes kropp "jobbar" så mycket med dessa bett.
    Hon har ett bett på vaden just hon fick i förrgår. Det började svullna redan då och idag är hela vaden från knä till smalben svullet, rött och hårt. Samt att huden är jätte varm.
    Men hennes temperatur höjs först när hon har flera bett. (Alla blir lika dana, minsta svullnaden hon haft har varit ca 10 cm i dm)

• Mojjans

Är du säker på att det är ett myggbett ?

• A82

Ja. Det är jag säker på. Hon är 5 nu och har haft så sen hon var liten....

• Serla
    Mojjans skrev 2013-05-30 11:14:56 följande:
    Ja tänkte på ts :)

Ja, jag är tusen procent säker! Slog ihjäl flera myggor inne under kvällen och natten. Jag blev toksvullen av myggbett när jag var liten, men jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har fått feber av dem.

De ser jätteotrevliga ut, rödlila med ljus mitten.  Inte supersvullen runt om, men lokalt är betten såklart svullna.
  • Mojjans

Låter mera som fästning med den beskrivningen

• Serla
    Mojjans skrev 2013-05-30 12:38:09 följande:
    Låter mera som fästning med den beskrivningen

Nä, har kollat igenom henne varje dag hela våren så det vet jag att det inte är.
Svar på tråden Feber av myggbett?