Trött och stressad mamma
Hej! Gör historian lite kort men känner att jag måste berätta hur vi har det och ventilera mig.
Det har i stort sett alltid varit såhär.När han var nyfödd hade han ont i magen och svårt att ammas och gallskrek nästan hela dagarna.Sov knappt inget på dagarna och somnade han var det väldigt oroligt och vaknade oftast efter en halvtimme sen var det igång igen...
När han blev lite större ville han aldrig sitta i babysitter eller gåstol mer än max fem minuter sen blev han vansinnig om han inte kom upp.Likadant var det med filt på golvet.Jag lekte mycket med han och gjorde roliga saker men han var oftast missnöjd och gnällig ändå.
Ingenting blev gjort och jag var helt slut.Var bara jobbigt att åka iväg nånstans och såhär kan vi känna nu också.Låg han på golvet så vevade han flaxade runt med armarna hela tiden och sparkade med benen och var liksom orolig.En del trodde det var nåt fel
Han blir två snart två och fortfarande vääldigt aktiv,nästan för mycket.Den sista tiden har han blivit väldigt bråkig och hittar på jäkelskap och river nästan hela huset när man vänder ryggen till går iväg en stund.Någon måste sitta med han.Kastar leksaker mm.På dagis säger dem att han har svårt även där att sitta still och är bara korta stunder men det har blivit bättre.Annars är han väldigt smart,förstår mycket fast han inte pratar så mycket och är duktig.Älskar när man läser böcker och sjunger.
Vi försöker fostra och säga till hela tiden.Ibland blir jag arg höjer rösten och tar han i armen så han blir ledsen.Har jättedåligt samvete för det här.Han bråkar konstant hemma och sen när jag lämnar på dagis på morgnarna så klamrar han sig fast vid mig,vill inte gå ner eller att jag ska gå.Jag sätter mig ibland när jag kommer hem och bara gråter.
All hans vakna tid går till att sysselsätta honom,passa så han inte gör illa sig eller tar sönder något.Middagarna får en göra och den andra sitta med honom.Vi är helt slut på kvällarna.Planerar ett syskon men vet inte om jag kommer orka om det här fortsätter.
Bör vi vara oroliga eller är det en fas?? Han har även sista tiden haft svårt att komma till ro och somna på kvällarna.Lägger han halv 8 kvart i 8.Ligger och pratar länge,ropar på oss och flaxar omkring.Även när han somnat bökar han runt mycket i sängen.Vi brukar läsa en bok i soffan innan läggning för att han ska varva ner och sjunger innan vi lägger han.
När ska detta gå över.Är så trött!