Bra produkter för oljig/fet hy?
Behöver lite tips från er smarta FL:are
Har blandad hy, men på vissa ställen (främst pannan och på sidan av ögonen) fet/oljig hy som liksom "flagnar". Vilka produkter är bra mot detta?
Behöver lite tips från er smarta FL:are
Har blandad hy, men på vissa ställen (främst pannan och på sidan av ögonen) fet/oljig hy som liksom "flagnar". Vilka produkter är bra mot detta?
Jag använder lite blandade produkter men alla för fet hy.
Nr.1 är att inte använda något med olja i.
Använd bra tvätt och ha en bra grund så sitter sminket bättre.
Tex. Föredrar du brunkräm, ta då en bra primer och sedan brunkrämen UTAN någon ansiktakräm.
Använder du mineralpuder kan du grunda med din ansiktskräm för àtt arbeta in pudret.
Clarins produkter fungerar bra för mig.
Använder EsteLauders Primer.
Fråga om du vill veta mer :)
Jojobaolja, visserligen ingen "riktig" olja men den balanserar hudens naturliga fettproduktion.
Att undvika olja och istället försöka torka ut huden känns mest som man bara bråkar med den, fett löser fett. Rena, vegetabiliska oljor är bra - det är mineraloljorna som ställer till det och är en av de vanligaste ingredienserna i hudkrämer idag.
Helt vanliga hälsokostaffärer! Brukar kosta runt en hundring för en liten flaska men de räcker lääänge.
Jag undviker också rena oljor, du kan ju prova det, men mitt smink rinner av ifall jag använder olja eller produkter med olja i, så fett blir det. Jag gillar oxå Dermalogica, har krämen för blandhy och deras lerrengöring är härlig, även Special Cleansing gel och Daily Microfoliant.
Så kan det såklart vara, allting passar inte för alla:)
Men blir det så fett så undrar jag om du kanske inte tar lite för mycket olja? Det ska inte bli en fet hinna på huden, då har man tagit för mycket.
Jag använder visserligen enbart mineralsmink så även det kan påverka hur väl det sitter jämfört med flytande foundations osv.
Har också riktigt fet hy, eller "problemzoner" som de kallar det.Jag finner lösningen i att vara mycket i solen, ta en klyfta citron på pannan innan jag somnar som svider men rensar. Sedan är mitt absolut bästa tips att hålla alla ansiktsprodukter så naturliga som möjligt. Detta efter att ha blivit totalt uttorkad av Clinique. Det som har fungerat på mig är denna serien: www.collectiveshopping.se/deal/96e9a8cccdd64c199974a6e8ef3296ac