• Olivkakan

Redan fosterrörelser?!

Jag är i vecka 14+6 (enligt de första beräkningarna fast enligt sista ul 15+6, var lite längre än för sin vecka då, men de brydde sig inte om att göra några ändringar). Nu till sak. Igår och idag har jag, när jag suttit stilla känt ett slags ryckande/pirrande i magen, där bebisen ligger. Verkligen inget som går att inbilla sig. Igår blev jag nästan lite orolig för det kändes så mycket, precis som när man får en envis nervryckning, la handen på för det kändes bättre som att det skulle lugna. Så slog det mig, KAN det kanske vara de första rörelserna jag känner? Eller är det någon slags växtvärk? Intressant:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-30 12:10
    Glömde att skriva att det är mitt första barn. Därav känns det ju lite tidigt?

• Svar på tråden Redan fosterrörelser?!
  • Callista Sonja Caroline

Med min första dotter kände jag "bubblor/ryckningar" i v. 16 och med denna dottern jag bär nu (v.22) kände jag samma känsla redan i v .13 och helt säker på att det inte bara var tarmrörelse var jag veckan efter... så helt omöjligt är det inte att det du känner är bebisen som rör om där inne!
    Lycka till!! ❤

• giggle

Jag kände så tidigt och fick det bekräftat via ultraljud. Jag har moderkakan i bakkant och då känns det tydligen tidigare.
    Grattis till graviditeten och njut av att du får känna din bebis så tidigt!

www.bebisgrejen.blogspot.com

• Anna8102

Det är nog bebisen du känner kände också i vecka 15+ med första barnet

• Sara H

Det är säkert bebisen du känner! Jag går in i vecka 25 imorgon med första barnet. Jag hade pirrande, pickande känningar i magen från vecka 14. Sedan gick det helt plötsligt över till regelrätta buffar runt vecka 20, och sedan ett par veckor tillbaka är det tydliga sparkar som även syns från utsidan.

• Olivkakan

Tack för alla svar, ja det kanske är bebisen jag känner då:) Idag känns det faktiskt som så!

• oONinniOo

Kände också liknande i ungefär samma vecka. Sen blev det lugnt fram till vecka 17 innan det gick över till mer "bökande".

{{Lillpojken beräknad till 130908}} fampet.blogg.se
Svar på tråden Redan fosterrörelser?!