varit sjuk sen vi flytta in, nu vet vi varför
Har fått använda mina astma mediciner dygnet runt sedan vi flytta in här ( i 5 mån) och har inte förstått varför.
Förens jag gick ner i källaren. Det var fullt av svart mögel ( 2 m brett, 1 m högt på betong)
Detta är under vårat tv rum.
Pratade med hyresvärden och dom blev vresiga och skyllde på vaktmästaren. Pratade med honom och han sa att han hade påpekat detta i 8 år!
Dom kom iaf ut och kollade på detta och sa: detta petar vi bort och målar över. Och det kan omöjligt gå upp i er lägenhet.
Miljö och hälsa på kommunen sa att så gör man inte! Och det går visst upp i lägenheten.
Har pratat med min läkare som sa att jag ska absolut inte bo där under några omständigheter. Vilket han mer än gärna intygat.
Så nu ska vi säga upp lägenheten och få kontraktet uppsagd med omedelbar verkan då jag inte hyrt en beboelig bostad som det framkommer i kontraktet.
Hyresgästföreningen säger att det är svårt att få det brutit men det kan gå. Speciellt med tanke på att jag gjorde en klagoanmälan i januari ( 2 v efter vi flyttat in) på unken lukt och dålig ventilation.
Man målar väl inte över svart mögel på betong??!
Ville bara prata av lite.. Har inte varit frisk på 5 månader och det tar på orken :(