• Anonym (Otroligt!)

Fick reda på otroheten av ett medium

Tlll er som misstänker otrohet men ej har bevis:
    Jag märkte från dag 1 att min man betedde sig konstigt efter en konferens. Efter två veckor ville han skiljas med motiveringen "jag vill inte TILL någon utan FRÅN dig. Jag tyckte det var märkligt att min underbare man vände om så plötsligt. Jag upplevde inte alls att vi ens hade problem varken intima eller vardagliga. Han började gömma mobilen, började träna efter 10 års uppehåll, var ömsom taskig ömsom inställsam, ja alla tecken på otrohet. Jag mådde ju skitdåligt, vi har tre barn, och undrade hela tiden VARFÖR??? Efter två månader kände jag att han lugnat ner sig, men då kom sista smällen - han hade printat ut skilsmässoansökan! Jag var tvungen att gå med på det, man kan ju inte tvinga någon. Sedan kom en vändning veckan efteråt, han tog inte upp det mer utan rev ansökan, utan mer förklaringar. Jag frågade honom sedan vad som egentligen hände, men han "visste inte".
    Jag ringde ett medium, på experthjälp.se. Hon berättade att han hade en affär med en kollega, hon var vältränad, hon såg "utlandet", hon var mörk, hennes namn var Angelika. Mediet sa att jag skulle akta mig, att hon fortfarande cirkulerade kring oss!
    Först trodde jag inte henne, men när jag berättade för min man bröt han ihop och erkände allt! Alla detaljer stämde! Hennes namn var Ann*ka, de träffades i Thailand, vidare på konferenser i Barcelona och sedan bodde hon nästan granne med oss, och de var kollegor!
    Hon valde tydligen att fortsätta i sitt gamma förhållande, och min man fick gå tillbaka med svansen mellan benen. Jag bad honom att skriva ett avskedsbrev till henne så att hon aldrig mer ens skulle tänka tanken att tilltala honom, och han gjorde det! Han tyckte hon flirtade med honom för mycket, chattade på arbetstid, smsade, jagade, skulle äta lunch ofta, och betedde sig oproffsigt och vulgärt på jobbet. Hon hade nyfiket drivit på hur det gick med skilsmässan, och om när det var dags att berätta för barnen. Hon hade också slutligen sagt att hon vägrade vara tillsammans med någon som är gift eller ligger i skilsmässa och det skulle ta 1,5 år efter den var klar innan hon skulle kunna dejta på riktigt! Detta är ju fruktansvärt omoget, jag fattar inte hur min man som är 40+ var radiostyrd av något sådant...men så är det!

Ringde mediet igen, och berättade att att hon sagt stämde. Till och med utseendet. Mediet sa då att det var min man som gjort ett uppvaknade, och helt hade tappat intresset och ångrade sig djupt. Min man förklarade att han inte hade uppskattat mig tillräckligt och det vi byggt upp tillsammans de 10 år vi varit gifta, men att han upptäckte det med fasa under en lunch med henne. Han tog allt föregivet saker som denna kvinna inte alls skulle kunna åstadkomma ens i sin fantasi.
    Hon verkar inte alls vara sympatisk, utan lite elak! han fattade efter 2 månader i trans.

Så nu har vi fortsatt, jag ringer mediet ibland, hon berättar om allt - och allt stämmer. Våra barn, ekonomin, hur vi mår, allt vet hon.

Jag befinner mig i chock fortfarande, men på något sätt är hotet helt borta, min man är som vanligt igen och det är huvudsaken.

• Svar på tråden Fick reda på otroheten av ett medium
  • Anonym (fniss)

Varför fortsätter du att ringa mediet om hon bara berättar saker om er som du redan vet

• Anonym (Otroligt!)

Jag lovar att det inte är reklam! Men rådet är bara för dem som verkligen behöver få veta sanningen, annars behöver man inte ringa - det kan ju vara sista utvägen och jag kan lova att man slipper älta mer. Varför jag fortsätter ringa, jo för att jag aldrig trott på sånt här förut, och skulle testa på andra saker och de har också stämt...

• Anonym (!!!)

Hahahah, asså snälla nån. 
    Medier är bullshit.
    Antagligen är det reklam. 
    läs på om cold reading, och vakna upp!! 

• Anonym (mediumintr.)

Till TS: vart hittar jag det medium du kontaktade, så att jag kan kontakta dem ? Är i liknande situation.

• Anonym (mediumintr.)
    Anonym (mediumintr.) skrev 2013-06-05 21:03:49 följande:
    Till TS: vart hittar jag det medium du kontaktade, så att jag kan kontakta dem ? Är i liknande situation.
    Hej igen, nu har jag hittat sidan men vilken tycker du jag ska kontakta?
  • Anonym (Otroligt!)

Vet inte om jag ska skriva för de flesta tror inte på mig, så jag är rädd för att detta tas som reklam. Men jag lovar att allt stämde till 100% med sådan träffsäkerhet att jag kunde konfrontera honom och få ett erkännande.
    Det är ju sanningen man vill ha och inte leva i lögner så för mig var det bara ett steg i rätt riktning för mig. Hon heter Elisabeth och är blond på bilden. Hon kunde också ge mig POSITIVA råd och se hur det skulle bli, och det blev så också. 

• Anonym (Otroligt!)

mediumintr. Berätta gärna hur det går!!!!!

• Anonym (men...)

Medium som bevis? Men snälla.... Om min man började ringa medium och tro på vad de sa så skulle det vara en större anledning till skilsmässa än om han var otrogen. Hur mkt pengar lägger du på att få veta hur du mår?

Svar på tråden Fick reda på otroheten av ett medium