• Anonym (Kille)

Tjejer, Om killen inte får upp den fösta gången, ger ni honom en chans till eller är han körd?

En fråga till er tjejer: Om ni träffar en kille och första gången ni hoppar i säng så får han inte upp den, ger ni honom fler chanser eller är han körd då? Det kan vara ett ONS eller inte.

Hur har killarna reagerat när de inte fick upp den? 

• Svar på tråden Tjejer, Om killen inte får upp den fösta gången, ger ni honom en chans till eller är han körd?
  • Anonym (Tja)

Det beror väl på hur killen själv reagerar. Sur, tjurig kille går bort. En kille som däremot fortsätter och använder händer och tunga istället får absolut fler chanser.

Går man hem med ett ons från krogen så är det väl inget ovanligt att han inte får upp den pga alkoholen, men som sagt hur han beter sig efter är avgörande för mig.  

• Anonym (DeZir)

Jag hade tagit det som en utmaning.

Har haft flera killar som haft svårt någon gång, man kan vara för full, för nervös, för okoncentrerad osv.

Min nuvarande man hade i början svårt att koppla av och koncentrera sig på sex för han hade dels lite ångest, dels hela skallen full av idéer om allt möjligt, inklusive skamkänslor för sina fantasier. Så ett par gånger hade han svårt att bli hård, och sen tog det en evighet för honom att komma, vilket iofs inte bara var till nackdel.

Efter en tid med mig när han fattade att vi var precis på samma våglängd och att åtminstone 25% av befolkningen nog vill göra samma saker utan att därför anse sig sjuka så lossnade det och han har sedan dess aldrig haft några problem med erektionen. Och om jag retas så kommer han på två minuter istället för 45 , som det var från början.

Alla är vi olika.

• Anonym (gör inget)

Ger honom fler chanser. Jag tycker inte att det är jobbigt för mig om det händer med en kille jag är med, snarare tycker jag att det blir jobbigt för att han ska tro att jag tycker att det är jobbigt så att det blir ännu mer stress och ångest över det. Man kan kramas istället, det är ingen big deal.

• sisters03

Beror på hur killen reagerar!
    Har varit med om det med en kille jag verkligen gillade. Blev ganska jobbig situation, förstår att det är väldigt jobbigt för killen. Tkr det är svårt att säga något, för man vill ju välja sina ord väl så man inte säger något sårande.
    Har försökt sagt att "det är lugnt", för det är ju lugnt.
    Oxå frågat om jag ska göra nånting annorlunda. Helt enkelt försökt få igång nån slags konversation om att vi kanske ska göra nåt annat ett tag. Men har varit svårt att få nån direkt respons.
    Och då tkr jag det blir jobbigt och en negativ situation! så det kan göra att jag kan dra mej från att försöka ligga med han igen.

Så för min del tkr jag inte det varit jobbigt att killen inte fått upp den, utan situationen som uppstått pga det...

• Anonym (No big deal)

Jag tänker att han nog är nervös vilket jag troligen också är första gången. Svårt få det perfekt gång 1. Sex blir bättre när man lär känna varandra tycker jag !

• Anonym (...)

Första gången min sambo och jag hade sex gick det sådär, vi var för nervösa och hade druckit för mycket. Men sen har det inte varit något problem.

• stresss

Jag har aldrig ONS. Ligger bara om jag tycker om personen. Och finns det känslor med kan det hända att han inte får upp den, framför allt första gången. Eller att han kommer på en gång.

Han får absolut en andra chans, och om sexet är bra gör det inget om det skulle hända igen. Är sexet kass däremot så får han inte många chanser...

• Anonym (a)

Har hänt mig att killen inte fått upp den pga vinballe, inget jag brytt mig om eller tänkt nåt särskilt om, det är sånt som händer.
    En gång när det hände så var allt helt ok tills nån dag  efteråt när killen började helt plötsligt blev som förbytt från att ha varit jättemysig, till att bli kall och avståndstagande, mig spelade det ingen roll att det inte blev ligga, värre var hans beteende och jag tappade intresset pga det.
    Efteråt fick jag höra av han på fyllan att han varit intresserad hela tiden även efteråt men han trodde att jag skulle berätta det för hans vänner och han skämdes.

Ok att man saknar stånd, men vanligt jävla hyfs är värre.

• Anonym (Moa)

ABSOLUT en chans till. Herregud, det är självklart att han får en chans till. Det kan ju krävas flera chanser innan man får till det bra.

• missan75

Vill jag träffa honom igen så gör ett sviktande stånd ingenting. Det är dvs inte avgörande.

• PrimitivMan

Alla män råkar ut för det någon gång. Även jag och jag har väldigt mycket stånd .

Det viktiga är hur man hanterar situationen. Som en del kloka kvinnor sagt ovan så har månag förståelse för at det kan inträffa. Det viktiga är hur man hanterar det och inte gnäller över det hela utan tar dte på rätt sätt. Jag råkade ut för prestationsångest en gång men vände det till min fördel genom att säga "Det beror på att du betyder så mycket för mig" (ja jag vet; jag är sliskig; fast det var faktiskt sant). Sen kom potensen tillbaka with a revenge en timme senare men det är en annan sak.

Is sex dirty? Only if it's done right
  • celine71

Jag tycker verkligen inte att det gör något . På något sätt har jag upplevt att de där gånger då det inte blivit "som man vill" (för både man och kvinna) är värdefulla på ett annat sätt ;). Det gör att man kommer närmare varandra....får hitta nya vägar... :)

Det finns så mycket annat som är så skönt och mysigt...ståndet är verkligen inte allt. Jag menar det verkligen!

• Anonym (Kille)

Verkar som om jag inte behöver oroa mig för det alltför mycket. Tjejen jag träffade var kanske otypisk. Bra i så fall!

• Anonym (***)

Det beror nog på. Är tjejen bara ute efter ett ligg blir hon kanske besviken eller helt enkelt inte orkar anstränga sig utan går till någon annan istället. Är hon däremot ute efter något mer så kan jag inte tänka mig att lite vinballe skulle spela någon som helst roll.

• Anonym (krogtjejennrett)

Ska va helt ärlig, hade samma problem å gjorde en tråd (i min riktiga signatur) för några veckor sen och någon tipsade om en hemsida (ortensapotek.com, rekommenderas starkt för produkten och service, men inte för priset kanske) som sålde "kukpiller".
    Jag har alltid en eller två i handväskan (dyra som fan men dom funkar) och det har blivit rutin att killen (om han är full) äter en påväg hem till mig och sen dess har jag inte haft ett enda "ONS" med slak balle :D
    Skulle kanske annars rekommendera att ta killar med hem som inte är skiitfulla, då brukar dom kunna få upp den, det är ju alkoholen som är boven!
    Lycka till alla kåta tjejer! :)

• Anonym (Tjej)
    Anonym (DeZir) skrev 2013-05-30 21:08:31 följande:

Jag hade tagit det som en utmaning.

Har haft flera killar som haft svårt någon gång, man kan vara för full, för nervös, för okoncentrerad osv.

Min nuvarande man hade i början svårt att koppla av och koncentrera sig på sex för han hade dels lite ångest, dels hela skallen full av idéer om allt möjligt, inklusive skamkänslor för sina fantasier. Så ett par gånger hade han svårt att bli hård, och sen tog det en evighet för honom att komma, vilket iofs inte bara var till nackdel.

Efter en tid med mig när han fattade att vi var precis på samma våglängd och att åtminstone 25% av befolkningen nog vill göra samma saker utan att därför anse sig sjuka så lossnade det och han har sedan dess aldrig haft några problem med erektionen. Och om jag retas så kommer han på två minuter istället för 45 , som det var från början.

Alla är vi olika.

Oj vad var det för något?

Det beror på hur han reagerade på det som flera andra skrivit. Typ "oj det händer ibland när jag är full" men fortsätter hångla etc så helt ok. Men om han blir arg eller frustrerad eller för fokuserad på att det måste gå eller alt. låtsas som inget så skulle jag inte ge ny chans om jag inte hade känslor. För jag skulle ta det personligt om han låtsades som inget och gillar inte aggressiva personlighetsdrag.
Svar på tråden Tjejer, Om killen inte får upp den fösta gången, ger ni honom en chans till eller är han körd?