• Indianica

Kan man stoppa månatliga dragningar på sitt MasterCard?

Jag har ett problem. Det är så att min lille son fick gå med på någon amerikansk sajt på nätet, det kostade en viss summa varje månad och jag knappade in kreditkortsnumret. Sedan har det visat sig att sonen knappt är inne på sajten så vi vill avsluta hans konto. Då har sonen glömt sitt lösenord till sitt konto på sajten och han har angett fel mejladress så han kan inte komma in på sitt konto och kryssa för att hans medlemsskap ska raderas (tidigare har han haft automatisk inloggning, men det har slutat funka).

Jag har mejlat denna sajt och bett om hjälp att stoppa betalningarna, men får bara standardsvar om att jag ska följa en länk där det står att man ska logga in och kryssa för att betalningarna ska stoppas, men det är ju det jag inte kan göra!!! Suck! Nu är jag redigt förbaskad och det verkar som att jag måste byta hela mitt Mastercard för att få slut på betalningarna eller kan man meddela banken att de inte ska tillåta dragningar ifrån en specifik sajt?

Hur ska jag göra?? Det här känns helt sjukt, vi kan ju inte vara medlemmar där i flera år bara för att sonen glömt sin inloggning!!!

• Svar på tråden Kan man stoppa månatliga dragningar på sitt MasterCard?
  • Foxtrott

Jag har fått såna prenumerationer stoppade av banken. Använde bankens kontaktformulär när jag var inloggad på internetbanken och vips var det klart.

• hejhej019

Hej, jag råkade ut för ett liknande problem som dig. Jag undrar hur det gick för dig? du spärrade bankkortet, men fick du nån faktura? eller möjligtvis inkassobrev som du var tvungen att bestrida eller betala?

Svar på tråden Kan man stoppa månatliga dragningar på sitt MasterCard?