• MysMalin

P.O.P fleeceoverall

Tänkte inhandla en vindfleeceoverall från POP, allså den klassiska röda. Tänkte bara höra om någon har någon åsikt om deras storlekar, är de små eller stora dessa overaller??? Andra kommentarer? Skall ha den till hösten/vintern. Kommer att få en bebis i augusti....har två grabbar sen tidigare och de var 54 cm långa vid födseln...hur skall man tänka..?? Tips mottages varmt

• Svar på tråden P.O.P fleeceoverall
  • vad ska man heta

Dom är normal i storlek nu för tiden. 68 kanske? Gör ju inget om den är för stor när det bara är en overall

• avocadoo

De är stora. Mina pojkar har kunnat ha stl 56 i 6 månader ungefär så ta max stl 62. Älskade overallerna, mkt praktiska :)

• Litenåfin

Min dotter föddes 19/8 och jag velade länge men valde 68 :)
    Lite stor i början men användes till början av maj :)

• samedi

Från vilken tid på året använde ni overallen? Jag velar mellan strl 62 och 68 till dottern. Hon är född närmare slutet av juni och är ganska liten, bodys från Po.p i strl 62 är fortfarande rätt stora. Har ni tips och råd ang vilken storlek art välja ? Man vill ju gärna ha overall som räcker till våren och samtidigt inte köpa en alldeles för stor overall.

• nozpa

Dottern föddes i mars. I början på maj var hennes för kort. Jag köpte förvisso 56, och hon var 48 när hon föddes. Men att dom är sådär stora håller jag inte med om. Normala skulle jag säga. Hade hört innan att dom var sååå stora och höll så länge. Men hade fått köpa en ny om hon vore född i januari.

• Dr Mupp

Normala i storlek. Storlek på 74 var urvuxen samtidigt som andra kläder i strl 74 var urvuxna (dvs när han närmade sig 2 år)

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • samedi

Tack för tipsen. Ska man då ta en overall som passar till aprilmånad? Eller hur länge används fleecen? Den kommer vara väldigt stor i början isåfall men det kanske inte gör något.

• Tjejen9001

Ska också köpa en till dottern nu i veckan. Hon har 56 nu men det är inte länge till. Hade ni tagit storlek 62 eller 68?

• nozpa
    Tjejen9001 skrev 2013-09-07 14:44:45 följande:
    Ska också köpa en till dottern nu i veckan. Hon har 56 nu men det är inte länge till. Hade ni tagit storlek 62 eller 68?

68.
  • samedi

Tvättar ni overallen innan användning? Jag behöll strl 68, pratade med de i butik och de sa att de är ganska stora och man vill heller inte ha för stor storlek så de fryser. Dottern har snart storlek 62, inte riktigt än.

• nozpa
    samedi skrev 2013-09-10 08:25:46 följande:
    Tvättar ni overallen innan användning? Jag behöll strl 68, pratade med de i butik och de sa att de är ganska stora och man vill heller inte ha för stor storlek så de fryser. Dottern har snart storlek 62, inte riktigt än.

Vi gjorde inte det. Har aldrig tvättat ytterkläder innan användning.
Svar på tråden P.O.P fleeceoverall