Graviditetspenning....
....eller vad de nu heter, havandeskapspenning hette det förut iallafall Hur långt innan måste man söka de?!
....eller vad de nu heter, havandeskapspenning hette det förut iallafall Hur långt innan måste man söka de?!
Handläggningstiden är 30 dagar, så 30 dagar innan du ska gå på gp. Men du kan ju alltid söka lite tidigare om de är sega på att besluta.
Sök så fort du får ditt moderskapsintyg. Du kan ha allt färdigt, så att det bara är att skicka in. Fsk är sega och vet en del som inte hunnit få svar på sina inom 30 dagar.
Mitt tog 6 veckor att besluta om.
sök så fort du fått moderskapsintyg har man otur blir man nekad och kan behöva överklaga..
När får man moderskapsintyget?
jag fick det ungefär i vecka 22 första bmbesöket efter ultraljudet..
Anade det (alltså de här är tredje barnet men har förträngt allt...ha, ha) V.25 har jag nästa bm tid, gjorde UL i måndags.....tänker om allt tar längre tid när de är mitt i semestertider. V.25 är det ju bara 6.5v kvar innan jag hoppas att jag ska få gå hem.....
hehe jo man glömmer allt;) men ring din bm å fråga om hon kan skriva ut moderskapsintyg åt deg de är ju snabbt fixat för dom:)
Får nog ta å göra de..... tack för hjälpen
En sak till...visst ska chefen skriva på nått?! Skrev bara ut ett papper lite snabbt men hittar inget där hon ska skriva....
skicka in moderskapsintyget sen skickar f-kassan papper hem till dig som din chef samt lönekontor ska fylla i=)