• bebis maj 12

Förbereda en tårtbotten på maräng och sockerkaka?

Jag undrar om jag idag kan göra en tårtbotten som består av sockerkaksbotten med ett maräng täcke för att sen använda i morgon? Om jag gör den idag och ska använda den i morgon, bör jag frysa den? Är rädd att om jag gör den idag och garnerar i morgon så kommer själva marängen att vara degig och seg?? Och inte så frasig som den är då den är färsk..Hoppas ni förstår vad jag menar...

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12
  • Svar på tråden Förbereda en tårtbotten på maräng och sockerkaka?
  • MarryJo

TÅRTA<3 Låter smarrigt!... tårtor är som godast dagen efter. brukar sj göra tårtan ena dagen och grädden o garneringen dagen där på. men.. De krångliga är bara att sprödheten i marängen kommer vara borta imorgon om du har i marängen idag....  

• bebis maj 12

Våra killar fyllde 1 år och 4 år i går..så vi har kalas i morron och ska göra 6 bottnar.. tänkte man kunde förbereda..men jag får stiga upp 6 i morron och börja...

• MarryJo

haha. oki.. nej!.. gör den idag då. precis som du tänkt.. så kan du lägga små maränger runt tårtan... då blir dom supernöjda ska du se:D

• BuoBä

Om du ställer bottnarna på köksbänken eller på ett annat torrt och luftigt ställe med tex en handduk över, så håller de sig tills i morgon. Inte i kylen, och inte plast eller något annat tätt över, då blir marängen genast fuktig.

• stinajonasson

Både sockerkaks botten och marängen klarar sig. Ställ de torrt typ på bänken över natten.
    Jag jobbar på bageri och vi förbereder alltid sånt innan!!

• bebis maj 12
    stinajonasson skrev 2013-05-31 09:38:29 följande:
    Både sockerkaks botten och marängen klarar sig. Ställ de torrt typ på bänken över natten.
    Jag jobbar på bageri och vi förbereder alltid sånt innan!!

Ska jag täcka över dom med en duk eller?
Svar på tråden Förbereda en tårtbotten på maräng och sockerkaka?