• Anonym (ts)

Nagelsvamp

Är det någon som vet hur man får bort nagelsvamp utan att det tar hundra år? Jag har fått nagelsvamp på ena stortån som jag i sex veckor har behandlat med Loceryl men det ska ta nio (!) månader innan det försvinner och jag vill gärna kunna ha öppna sandaler och gå barfota på stranden i sommar utan en ful nagel.

• Svar på tråden Nagelsvamp
  • Fia 28

Vad jag förstått så måste hela nageln växa ut medans man behandlar, och det kan nog ta rätt länge.

• Pandamamma79

Det tar lång tid tyvärr. Du kan inte måla tånaglarna i sommar så ser ingen skillnad?

• BodyMindSoul

Nej det finns inga genvägar, jag önskar att jag varit mer ihärdig för tio år sedan, nu åtskilliga tablettkurer, loceryl, lacker och hemmakurer ser de fortfarande förskräckliga ut, öppna skor har mina fötter inte sett sen man spelade bailando på radion ;) så kämpa på medans det finns en chans :) ps limma inte på lösnaglar

• 123

Min styvfar hade det och det tog verkligen aaaaaslång tid att bli kvitt!
    Sällar mig till Pandamamma och föreslår att du kollar upp vad som gäller ifråga om nagellack. Sen finns det ju också såna där klisterlappar som en del sätter på naglarna, såg en tjej som hade mini-leopardmönstrade naglar tex, fast jag vet inte hur de funkar. 

• Insatt

Det tar väldigt lång tid! Min svärmor har länge haft problem och har testat allt, framförallt sånt som läkare föreskrivit. Men hon tycker att det enda som funkar är Scholls medel. Dock är det inte fixat till i sommar med det.

• 123
    BodyMindSoul skrev 2013-05-31 15:17:19 följande:
    Nej det finns inga genvägar, jag önskar att jag varit mer ihärdig för tio år sedan, nu åtskilliga tablettkurer, loceryl, lacker och hemmakurer ser de fortfarande förskräckliga ut, öppna skor har mina fötter inte sett sen man spelade bailando på radion ;) så kämpa på medans det finns en chans :) ps limma inte på lösnaglar

Hahaha, jag hade fan glömt Bailando! Så skön du är! Skrattande
  • Tow2Mater

Beror också på vilken sorts svamp det är. Handlar det om Candida, botar man bara symptomen tillfälligt med dessa medel, for att få bort den ur kroppen måste man svälta ut den genom att undvika socker, storre kolhydratmängder, alkohol och jästprodukter i olika former. Ar det just Candida kan symptomen forsvinna fortare med en sk anti-Candida kost under nån månads tid.

• Anonym (testingtesting)

Jag har också kämpat mot nagelsvamp sen bailandos tider  Har läst ungefär allt som finns att läsas och provat ungefär allt som går att prova på apoteket och huskurer... Håller och exprimenterar med naturprodukter nu och den senaste gör verkligen susen. Bonusen är att angreppet syns mycket mindre eller nästan inte alls under tiden man behandlar för att nageln återfuktas så pass. Jag ska själv beöksa en simhall för första gången på år och dagar idag Håller på och startar upp en hemsida för att sälja salvan, men jag har en känsla av att jag inte får länka för det räknas nog som reklam, men om du vill prova kan jag pm:a dig så kan du få bli min försökskanin?   

• Anonym (svårt?)

Nagellack på. Voila! Ingen ser.

• Anonym (Edie)

Nalox! Hade på båda stortånaglarna och de var tjocka som typ 10 naglar och mitt gick bort på en vecka med det :)

• Picapica55
    Min fotvårdsterapeut slipar ner och penslar på gentianaviolett. Verkar faktiskt hjälpa och skönt att det sitter kvar och man inte behöver behandla flera gånger.  Ar försikti så att du inte spiller, biter sig fast, inget man vill ha på kläderna eller på golvet. 
    Vet inte vilken koncentratio tyvärr.
Svar på tråden Nagelsvamp