• pernilla78

Använder man blöjbyxor nu för tiden?

Ja som rubriken lyder, gör man det?
    Minns att lillbrorsan hade på sin tid, 22 år sen nu.
    Själv är man från dinosaurietiden och hade snibblöja som mamma fick vika ihop!

• Svar på tråden Använder man blöjbyxor nu för tiden?
  • Vickan I

Vi hade det på storebror en tid när han var liten och det var sommar och jättevarmt inne så att han behövde gå i bara blöja. Han drog upp kardborregrejerna hela tiden och då hjälpte det med blöjbyxa över. Men annars räcker det ju med bara blöjan numera.

• sasso78

Min flicka har det ibland när hon har klänning på sig och kjol. Så inte blöjan ska synas. Lite finare.
    Jag hade också snibblöja kom jag ihåg!

• pernilla78

Har ju sett söta byxor till tjejer, med typ ankstjärt, spets på.

De var bara en tanke som slog mig nu i eftermiddags "Undra om man fortfarande har byxor?".

Dom där snibblöjorna vi hade kan ju inte varit säkra för läckage??? Hahaha tiderna förändras

• mammalovis

Det är nog upp till varje förälder. Min dotter föddes mitt i vintern och vi fick några underbyxor i 50/56, men jag kände att det var totalt onödigt då man ändå har byxor eller leggings över. Framåt sommaren vet jag kompisar som använde det under klänning. Nu använder vi underbyxor/shorts när tösen sover i nattlinne då hon har en benägenhet att dra i blöjan (från ca 2 år). I övrigt tycker jag det är bättre att använda långa kläder än behöva smörja in henne med solkräm som lätt glöms bort, men det är ju en smaksak.

Nu med en sommarbebis blir det ju mer bara blöja och body i vagnen i skuggan. 

• Scarlett
    pernilla78 skrev 2013-05-31 18:34:04 följande:

Ja som rubriken lyder, gör man det?

Minns att lillbrorsan hade på sin tid, 22 år sen nu.

Själv är man från dinosaurietiden och hade snibblöja som mamma fick vika ihop!

Jag har alltid en Trosa över lillans blöja, tycker det ser oklätt ut annars. Så är det ju så himla gulligt med små ankstjärtsbyxor. Jag har flera par som mamma hade på mig när jag var liten som hon sparat. Jag hade också plastsnibbar och blöjor.
  • MajjasVann

Om blöjbyxa är samma som byxblöja (!?), så använde mitt barn det för cirka två år sedan.

• Scarlett
    MajjasVann skrev 2015-06-23 17:49:17 följande:

Om blöjbyxa är samma som byxblöja (!?), så använde mitt barn det för cirka två år sedan.

Jag tror hon menade blöjtrosa. Trosa över blöjan
  • MajjasVann
    Scarlett skrev 2015-06-23 18:02:40 följande:

Jag tror hon menade blöjtrosa. Trosa över blöjan

Aha. Så inte typ "up&go"-liknande blöjor?
  • Scarlett

[quote=75455852][quote-nick]MajjasVann skrev 2015-06-23 18:09:07 följande:[/quote-nick]

Tror inte det, tror hon menade blöjöverdrag typ.

• MajjasVann
    Scarlett skrev 2015-06-23 18:10:56 följande:

[quote=75455852][quote-nick]MajjasVann skrev 2015-06-23 18:09:07 följande:[/quote-nick]

Tror inte det, tror hon menade blöjöverdrag typ.

Aha, okej.

Mitt barn hade iof vanliga kalsonger över blöjan då han var kring två år. Men det är nog inte samma då. ;)
  • Scarlett
    MajjasVann skrev 2015-06-23 18:32:22 följande:

Aha, okej.

Mitt barn hade iof vanliga kalsonger över blöjan då han var kring två år. Men det är nog inte samma då. ;)

Antagligen inte. Jag tycker i alla fall att man ska ha något över blöjan. Ser oklätt ut annars
  • Dijon
    Scarlett skrev 2015-06-23 18:41:02 följande:
    Antagligen inte. Jag tycker i alla fall att man ska ha något över blöjan. Ser oklätt ut annars
    Från födslen menar du?
  • Mellanmjölkens land

Jag har sett såna där blöjtrosor med volanger och grejs, är sååå fula tycker jag! Hos oss gäller att antingen har man trosor eller blöja, inte båda samtidigt. Vill man ha finare än engångsblöjor finns ju tygblöjor i fina färger och mönster.

• Scarlett
    Dijon skrev 2015-06-23 19:32:12 följande:

Från födslen menar du?

Ja jag har alltid haft de i af
  • Scarlett
    Mellanmjölkens land skrev 2015-06-23 19:57:16 följande:

Jag har sett såna där blöjtrosor med volanger och grejs, är sååå fula tycker jag! Hos oss gäller att antingen har man trosor eller blöja, inte båda samtidigt. Vill man ha finare än engångsblöjor finns ju tygblöjor i fina färger och mönster.

Naah, volangtrosor är ju supergulliga
  • Humlan87

Min pojke har små boxerkalsonger över blöjan på nätterna, för annars öppnar han blöjan och klär av sig på natten. Så vi använder absolut "blöjbyxor"!

Svar på tråden Använder man blöjbyxor nu för tiden?