• Snisen

Snabbt svar om eyeliner!

Vilket är det lättaste sättet att lägga eyeliner på?
    Ska på stor fest ikväll och vill gärna göra en annorlunda sminkning, bla med eyeliner.
    Såå, hur lägger jag en?

• Svar på tråden Snabbt svar om eyeliner!
  • CarinaB

utmed övre franskanten, inte för tjockt utan mer att rama in. Flytande eyeliner är svårare som om du inte är van ta svart kajal som är ordentligt vässad istället, då kan du sudda lite bra.
    Tänk på att lägga kanten vid yttre delen av ögat lite uppåt, annars ser man lätt trött ut...

• Jalika

mitt tips är att du lutar armen som du målar med mot något så du inte darrar till. dra sen ett djupt andetag och håll andan eller andas ut långsamt medan du målar. det är pilligt och jag fick hålla på ett tag innan det blev snyggt varje gång. Se också till att ögonlocket är slätt, dra lite i det med andra handen. Börja måla utifrån ögonvrån och in, det ska vara tjockast streck längst ut och ganska tunt längre in.

• Snisen

Okej.. Tack så mycket! Ska genast gå och prova!

• Jalika

alltså inte utifrån ögonvrån utan utifrån ytterkanten av ögat. ögonvrån sitter väl närmast näsan vid närmare eftertanke

• Snisen

Hhm, det var svårare än jag trodde!
    Kommer nog inte ändå ner till fransarna så därför ser det helt konstigt ut..
    Får väl öva mer, anatar jag..

• lindaiv

Snitsen med att komma närmast fransarna är att måla upprepade ggr.... lägg gärna en mörkbrun/svart ögonskugga på!!! Blir snyggt å bra

• väntar o längtar

Det allra enklaste sättet att få en snygg eyeliner utan att få en markant linje är att köra med en normalvässad penna som är halvmjuk till fast i konsitensen. Dra linjen innifrån och ut.

• Snisen

Ja, jag ska prova det och se om det blir jämnare... Tack för tipset!

• Nika75

Dra i ögonlocket med andra handen är ett bra tips. Jag använder kajal tillsammans med ögonskugga varje dag. Skulle aldrig klara att få det fint om jag inte drog ut huden. Efter lite träning lyckas man liksom sträcka på ögonlocket uppåt med musklerna medan man blundar samtidigt som man håller med andra andra handen, då kommer man riktigt nära fransarna. Flytande eyleiner är fint också. I början är det dock bra att ha tops som man kan blöta i vatten för att ta bort ojämnheter med...

Svar på tråden Snabbt svar om eyeliner!