• Äldre 31 May 21:25
    12160 visningar
    5 svar
    5
    12160

    Alagilles syndrom

    Någon som har barn med alagilles syndrom??


  • Svar på tråden Alagilles syndrom
  • Äldre 1 Dec 17:44
    #1

    Hej,

    jag har två söner med alagilles syndrom, 18 och 20. Den ena är i princip helt frisk medan den andre har en hel del problem. Vi har just varit uppe i Huddinge. Där träffade en tjej på 19 som också har syndromet.  Hör av dej om du vill, vi är med i Riksförbundet för leversjuka och är uppsatta som stödfamilj.

    Hälsningar Elize

  • Äldre 21 Dec 04:26
    #2
    Elize 61 skrev 2013-12-01 17:44:45 följande:
    Hej,

    jag har två söner med alagilles syndrom, 18 och 20. Den ena är i princip helt frisk medan den andre har en hel del problem. Vi har just varit uppe i Huddinge. Där träffade en tjej på 19 som också har syndromet.  Hör av dej om du vill, vi är med i Riksförbundet för leversjuka och är uppsatta som stödfamilj.

    Hälsningar Elize



    Hej, jag har själv alagilles och är 19 år. Skulle ditt/dina barn vilja prata om det med mig? Det skulle uppskattas, eller har du några andra tips?
  • Äldre 1 Jan 17:21
    #3

    Hej!

    Du kan skriva direkt till min son Pontus cs-eko@hotmail.com. Är här fler inne med samma sjukdom eller andra leversjukdomar så får ni också skriva till honom.

    Han och en alagilles-tjej  har startat en facebookgrupp, Det är en sluten grupp enbart  för ungdomar med Alagilles i Sverige.

    https://www.facebook.com/groups/337220149754222/?fref=ts

    Hälsningar Elize

  • Äldre 24 Mar 13:16
    #4

    Hej igen,

    vi har även startat upp denna gruppen som täcker alla som har Alagilles eller anhörig med sjukdomen,

    www.facebook.com/groups/258905407611631/

Svar på tråden Alagilles syndrom