Hann inte säga hejdå...
Är bara så ledsen över att jag och min man inte hann säga hejdå till vårt lilla lilla barn. Allt gick så snabbt och vi var helt chockade. Vips vaknade jag upp från "operationen" (skrapningen). Från det vi skrevs in på akuten fick vi nog inte 5 minuter för oss själva innan det hela var över...
Fick inte chans att prata med någon innan, allt gick så fort och det enda jag kan tänka på är att det hade känts lite bättre om min man i alla fall fått tid att pussa på min mage och säga hejdå, prata som han brukade göra. Eller tända ett ljus i sjukhuskapellet eller VAD SOM HELST!!! På första ultraljudet tyckte sig läkaren se hjärtslag, men sen på sista så syntes inget... Jag vet inte vad det betyder mer än att vi förlorat något vi längtat oerhört mycket efter!
Emellanåt förebrår jag mig själv för att jag inte fick fram ett ljud så vi kunde fått prata med någon. Är det inte uppenbart att man blir chockad och mår väldigt dåligt när man ena sekunden är blivande föräldrar och i den andra får reda på att "det inte längre är en graviditet" som en av läkarna sa?!!
Att i efterhand veta att kuratorn satt 15 meter från min säng på sjukhuset är inte så stor tröst nu.
Allt skall man tänka på själv känns det som, förstår vad som menas med att man måste vara frisk (och inte chockad) för att klara av sjukvården...
Är det någon som har några tröstande ord över eller tips på hur du/ni i efterhand gjort i liknande situation...?
//Lilla Blå *ledsen*
Ps. MF/MA 17 november i v 12+5 (hade slutat växa i v 9 redan).