• Anonym (kär i kollega)

är min kollega attraherad av mig?

Hjälp
    jag ha blivit kär i min närmaste kollega!!

Har försökt att stoppa mina känslor men det är så svårt.

Han är mycket yngre än mig så jag trodde först inte att det var ens möjligt att han skulle kunna känna attraktion
    till mig.
    Redan vid första mötet kändes det mer än bara en arbetskamrat.

Jag har märkt hur han kollar på mig,ofta stannar hans ögon på mina former och blicken dröjer kvar några extra sekunder.
    För några veckor sedan var vi på ett möte och vi hamnade bredvid varann.Våra armar nuddade vid varann och vi satt så i två timmar..det fanns valmöjliget för honom att luta sig lite åt andra hållet men det gjorde han inte.
    Jag kunde inte koncentrera mig på mötet...hjärtat slog som besatt..
    Nu i veckan var vi ute och åt med jobbet och jag satte mig först och sen satte han sig bredvid mig.

Även då möttes våra kroppar...väldigt diskret..mycket lite..nästan omärkbart..hans ben kom emot mitt men varken han eller jag tog bort det..
    så satt vi länge..

inbillar jag mig? Är det så att man kan sitta och trycka sitt ben mot någon så...utan att det betyder någonting i attraktion?
    För mig är det så att jag aldrig håller kvar en kroppsdel mot någon ifall jag av en händelse råkar komma emot..jag tar bort det direkt..

finns det någon som kan ge mig lite gott råd? hur gör man när det blir så med en kollega?

dumma frågor kanske men ändå så kan jag inte släppa det.                 

• Svar på tråden är min kollega attraherad av mig?
  • Modernmom

Jag tycker det låter som att han på ett väldigt charmigt sätt söker kontakt!

• Anonym (kär i kollega)
    Modernmom skrev 2013-05-31 22:33:55 följande:
    Jag tycker det låter som att han på ett väldigt charmigt sätt söker kontakt!

en gång såg jag i en spegel hur han vände ansiktet över axeln och tittade på mig en stund..han visste inte att jviag såg.

men jag tänker...NEJ han som e så snygg och så mycket yngre..
    kan väl inte känna så för mig..
    jag ser yngre ut än jag är..och många män vänder sig om efter mig..men ändå är det svårt för mig tt tro att han gör det..
    vi är ju på ett jobb! 

• pingvin

Hur gamla äe ni då? Är ni singlar båda två?

• Anonym (tjej)

Typiskt tecken på att han gillar dig! Så har kontakten med nästan alla killar jag varit med inletts. Roligt och spännande!

• Rådjur

Tror också han är intresserad av dig!
    Har själv kört den sortens bevis på intresse på killar :pp dvs att komma närmre så man nuddar, och flyttar inte personen så tar jag det som om han trivs.

Fick min underbara pojkvän på just det sättet :pp hehe.
    Go 4 it.

• Anonym (kär i kollega)
    pingvin skrev 2013-05-31 23:30:39 följande:

vi är fullvuxna båda två Glad
      han är 30 och jag är 50 !!! ( jag uppfattas av många som 40 i utseendet)
    så det är jätte-jobbigt att bli så attraherad och känna att det nästan är förbjudet...
    både åldersmässigt och att det är min närmaste kollega.   
  • Anonym (kär i kollega)

kan säga också att det inte bara är frågan om sexuella känslor...

vi gillar verkligen varann i jobbet också...som personer..

när chefen skulle dela upp oss i nya arbetslag så blev det han och jag igen i samma lag..

och då sa han att tyckte om att det var vi som skulle jobba ihop.

Känslan är hela tiden att...  han och jag fast vi är fler i arbetslaget..

• Anonym (kär i kollega)
    pingvin skrev 2013-05-31 23:30:39 följande:

jag är singel..osäker på honom där

men han är inte gift eller förlovad . 
  • Anonym (bara ligga)

Åldern ska ju inte spela någon roll, men han är 30 du är 50 du har kommit 20 år längre än honom i livet.

Han är garanterat attraherad av dig, då du är äldre och han tycker det är spännande och förbjudet på något sätt att du är hans kollega. Jag tror han vill ligga med dig men jag tror inte att han vill något annat än de.

Men det kan ju andra sidan bli kul det också om man håller de på en bra nivå.

// 30åringen

• Anonym (kär i kollega)
    Anonym (bara ligga) skrev 2013-06-01 08:53:40 följande:

Åldern ska ju inte spela någon roll, men han är 30 du är 50 du har kommit 20 år längre än honom i livet.

Han är garanterat attraherad av dig, då du är äldre och han tycker det är spännande och förbjudet på något sätt att du är hans kollega. Jag tror han vill ligga med dig men jag tror inte att han vill något annat än de.

Men det kan ju andra sidan bli kul det också om man håller de på en bra nivå.

// 30åringen

håller med dig...
    och eftersom jag är så mycket äldre så har jag inga tankar på att inleda ett förhållande med honom 
    vilket skulle krångla till det för båda två

det är den sexuella attraktionen som jag kan tänka mig att bejaka    även om det finns varma hjärtliga känslor också..

gillar ändå inte att ha sex med någon jag inte tycker om på annat plan..

Svar på tråden är min kollega attraherad av mig?