• vadskajaghetadå

kan man ha ont i huvudet på den ena sidan mer? typ ett par dar i rad?

jag har sovit dåligt ioförsig...min kropp brukar inte bra när jag sover dåligt, går och lägger mig mitt i natten..

men jag har ont i ena sidan av tinningen...ibland av bägge, fjag brukar ej ha ont i huvudet..

det känns mest på samma ställe, det kanske är en tumör där?

• Svar på tråden kan man ha ont i huvudet på den ena sidan mer? typ ett par dar i rad?
  • vadskajaghetadå

okej..nä ingen värktablett

det är inte sån värk att jag behöver ta tablett..mendet känns konstigt där på tinningen

ungefär som hårrysningar, fast bara där, samt att det gör aningen ont..ibland känns det samma på andra tinningen

nyss gjorde det det..

jag ahr diabetes och har vaknat av lågt blodsocker ett par gånger per natt

somnar runt 03 vaknar sen 05, 08 och sen går vi upp runt 9-10

det är pga sockret, inte oscar

• vadskajaghetadå

typ några nätter i rad nu.

• Mika86

Kan va början till en migrän men jag är inte säker.
    Kan ju va dålig sömn eller sockret oxå men jag brukar få ont i tinningarna en stund innan min migrän bryter ut.

• MrsL

Tycker också det låter som migrän...

• Mika86

Kolla upp det hos en läkare, är det migrän så finns det risk att det blir värre o det är inte kul

• vadskajaghetadå

å nej

ja nu har jag haft detta hela dagen...

dessutom så ser jag när jag tittar mot en dataskärm eller himmle en massa samå stjärnor..och det har jag läst om att det är tecken på migrän..

men hur kan en doktor göra det bättre?

• vadskajaghetadå

det kan också kanske ha med dålig sömn och väldigt ont i axlarna att göra?

• Mrs Moneybags

Låter som migrän, det sitter i ena hjärnhalvan och brukar ibland gå över till den andra efter någon dag. Jag har själv migrän ibland, men inte så stark värk och inga ljusfenomen heller. Min mamma och min bror har dock de flimrande ljusprickarna, men inte heller så stark värk.

• Dianka

jag har suttit på akuten en hel dag bara för att jag hade samma symptom. Huvudvärk i ena halvan och rysningar, bara på ett ställe, i flera dagar,. Huvudvärken kunde komma plötsligt och sluta lika plötsligt, ibland var det pulserande känsla.

Läkaren sa att det beror på stress, dålig sömn, man kan få migrän liknande symptomer då.
    Jag tror att det är det du har.
    Läkaren sa att om det inte försvinner om typ 3 veckor, då ska jag återkomma.

• Molnet

Spänningshuvudvärk kan ge sådana symtom också. Du säger att du är spänd i axlarna, vilket kan påverka nacken och som i sin tur kan ge väldig huvudvärk.

• vadskajaghetadå

dianka - tack för svaret, jo det måste varit det, det satt i i kanske 5 dagar, precis som du beskriver också som hårrysningar...

inte för att jag tänkte såå mycket på tumör som jag nämnde men efter ett tag började jag undra..bara ont på samma ställe liksom?

men jag försökte trycka bort såna muskelknutor som satt under skulderbladet ihop med sömn så gick det bort..

blomstrande - jaså? jo dessa ljusfenomen har jag....

molnet - okej!

• vadskajaghetadå

dianka försvann det sen då?

• vackrastarflow

jag har ett förslag på vad problemet kan vara: tandgnissling.
    jag har själv det problemet, och när jag var hos tandläkaren för att få en bettskena så kände han efter på musklerna i tinningarna när jag bet ihop och de var helt klart förstorade, ett gott tecken på tandgnissling. man får ofta spänningshuvudvärk från det också. ring herr tandläkare och fråga om råd.

Svar på tråden kan man ha ont i huvudet på den ena sidan mer? typ ett par dar i rad?