Ica maxi eller willys billigast??
Vi är ett hushåll på två vuxna o ett barn (1 år o 8 månader), med väldigt knaper ekonomi. Vi är båda arbetslösa just nu och vänder på varenda krona, snålar o snålar.
Men äta bör man ju... Vi lägger ca 2500kr i månaden på mat (inkl blöjor). Vad lägger ni? Vi har det här året börjat veckohandla. Göra matschema för en vecka o då alltså handla vad vi behöver en gång o veckan, för att strypa impulsköpen!
Kanske ska tillägga (?) att vi fått nästan allt kött/köttfärs vi använder via min sambos jakt eller mina föräldrar(blir nog minst en måltid i veckan).
Idag handlar vi på ica maxi. Det har varit det billigaste o vi har båda ica kort o får ju rabatter o rabattcheckar ibland via detta (guld värt!). Men nu har även willys kommit till stan. Och funderingarna går ju om vi kommer undan billigare där? Frågan är hur "bra" produkterna är? Vill ju heller inte köpa skitprodukter...
Har iaf sett att blöjstorleken till dottern går på 69kr på willys (deras märke) medan icas går på 79kr, så där har vi köpt willys nu senaste gångerna o de har funkat. Övriga produkter har jag bara jämfört lite i all hast... Typ mjölk, bröd, sånt vi brukar köpa varje vecka... O det verkar väl vara ungefär samma pris eller? Såg dock att godis verkar billigare på willys (inte för att vi har råd med godis nu men iaf).
Om priserna är ungefär detsamma ica maxi/willys så stannar vi ju på ica, där vi har våra rabatter... Men jag vet inte? Nån som vet? Finns det nått "willys-kort" eller så som man får rabatt med där med??