• Anonym (Kyrkråtta)

Ica maxi eller willys billigast??

Vi är ett hushåll på två vuxna o ett barn (1 år o 8 månader), med väldigt knaper ekonomi. Vi är båda arbetslösa just nu och vänder på varenda krona, snålar o snålar.

Men äta bör man ju... Vi lägger ca 2500kr i månaden på mat (inkl blöjor). Vad lägger ni? Vi har det här året börjat veckohandla. Göra matschema för en vecka o då alltså handla vad vi behöver en gång o veckan, för att strypa impulsköpen!
    Kanske ska tillägga (?) att vi fått nästan allt kött/köttfärs vi använder via min sambos jakt eller mina föräldrar(blir nog minst en måltid i veckan).

Idag handlar vi på ica maxi. Det har varit det billigaste o vi har båda ica kort o får ju rabatter o rabattcheckar ibland via detta (guld värt!). Men nu har även willys kommit till stan. Och funderingarna går ju om vi kommer undan billigare där? Frågan är hur "bra" produkterna är? Vill ju heller inte köpa skitprodukter...

Har iaf sett att blöjstorleken till dottern går på 69kr på willys (deras märke) medan icas går på 79kr, så där har vi köpt willys nu senaste gångerna o de har funkat. Övriga produkter har jag bara jämfört lite i all hast... Typ mjölk, bröd, sånt vi brukar köpa varje vecka... O det verkar väl vara ungefär samma pris eller? Såg dock att godis verkar billigare på willys (inte för att vi har råd med godis nu men iaf).

Om priserna är ungefär detsamma ica maxi/willys så stannar vi ju på ica, där vi har våra rabatter... Men jag vet inte? Nån som vet? Finns det nått "willys-kort" eller så som man får rabatt med där med??

• Svar på tråden Ica maxi eller willys billigast??
  • Anonym (Qwerty)

Ja, Willys började ju med "Willys+" i våras. Det går inte att säga om Ica eller Willys är billigast, för det är olika från ort till ort, beror på vad ni brukar handla, hur långt ni har till respektive affär osv. Jag tror att det blir billigast - men mest tidsödande - att handla på båda.

• Frontline

Willys har nått som heter Willys+ nu och det kan du ansöka om på nätet sen säger du till i kassan första gången du betalar med ditt bankkort att du vill ha det kopplat till Willys+ då får du deras rabatter och även veckomail med erbjudanden...
    www.willys.se/

Här kan man med jämföra olika butiker vad dom har för erbjudanden varje vecka www.matpriskollen.se/

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • zarah

Här är Willys billigare med ganska mycket! Willys har dessutom precis kommit med
    Willys plus. Ungefär samma som Ica kortet. Dom brukar ha ganska bra saker på extra pris. Inte bara deras billigaste saker. Och väldigt ofta har dom extra pris på blöjor. Typ ta tre betala för två. Både pampers, libero och Willys egna. Så jag skulle vilka säga att Willys här är bättre. Dessutom sparar jag mer här än när vi handlade på maxi. Mest för att maxi säljer kläder, smink och en massa inredning... Så lätt att haffa en mascara när man är på sminkavdelningen...men som sagt sen är det helt mes vad du ska handla. Vissa saker är mycket billigare medans andra är fan så mycket dyrare. Bara kaffet skiljer 6 spänn o pris (zoegas) så får fan så mycket mer kaffe på Willys :)

• Namine

dom har ju börjat med willyplus nu eller vad det heter. är ungefär samma sak men man behöver inget kort utan man kopplar sitt kontokort till det eller flera kontokort och sen har dom erbjudanden. men jag tror ica har mer erbjudanden via checkar och så och det jag ALLTID köper på ica är köttfärs för det är billigare där.
    men annars handlar vi allt på willys. inte för att vi är fattiga men för att det sitter i sen studenttiden och vi älskar den affären. vi köper mycket av vwillys egna märke garant.
    till exempel deras egna mjölk smakar precis som vanlig mjölk men den håller sig i tre veckor istället för en vilket är guld värt för oss.
    mycket sådana saker tänker vi på.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    zarah skrev 2013-06-01 12:02:47 följande:
    Här är Willys billigare med ganska mycket! Willys har dessutom precis kommit med
    Willys plus. Ungefär samma som Ica kortet. Dom brukar ha ganska bra saker på extra pris. Inte bara deras billigaste saker. Och väldigt ofta har dom extra pris på blöjor. Typ ta tre betala för två. Både pampers, libero och Willys egna. Så jag skulle vilka säga att Willys här är bättre. Dessutom sparar jag mer här än när vi handlade på maxi. Mest för att maxi säljer kläder, smink och en massa inredning... Så lätt att haffa en mascara när man är på sminkavdelningen...men som sagt sen är det helt mes vad du ska handla. Vissa saker är mycket billigare medans andra är fan så mycket dyrare. Bara kaffet skiljer 6 spänn o pris (zoegas) så får fan så mycket mer kaffe på Willys :)
    Ta tre betala för två (eller liknande) förekommer i mitt tycke väldigt ofta även på andra produkter på just Willys, främst då skafferivaror som håller längre

Jag handlar sällan där men det blir att jag går in någon gång i månaden och varje gång brukar det finnas sådana erbjudanden. Det kanske bara är lokalt men det är värt att kolla upp.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • In Sweden

Jag antar att ni har koll på vad ni spenderar i snitt varje vecka på mat. Vad ni kan göra är att göra en veckohandling på Willys och se vad priset blir med motsvarande inköp.

Personligen så håller jag mig till Ica så ofta som möjligt. Alltid bättre, oftast billigare. Men det kan variera mycket på olika städer och butiker.

• Elin 885

willys är billigast.
    vi lägger mellan 800-1000kr i veckan på allt som köpa från willys och så handlar vi allt nötkött och älg direkt av en bonde.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Anonym (me)

handlar på båda, kollar igenom bladen på måndagar och handlar efter det som säljs. kan säga att vi använder bara willys egna blöjor och dom är faktiskt mycket bättre än både liberos och pampers. ialla fall på mina tre barn som haft dom i flera år.... testa ett paket du kommer inte bli besviken. köper lite eldoradoprodukter så som tomatsås, krossade tomater, frysta grönsaker och sånt. spar mycket pengar på detta sätt. vi är fem i vårt hushåll ett barn har blöjor nattetid endast nu.... vi gör nog av med 7000-7500. tonåringen äter massor i detta hushåll.

• shelbyeleanore

Willys är helt klart billigast! Och ja, dom har Willys kort, inte så som ICA-kort dock som skickar hem rabatt var 3e månad eller så, utan dom har erbjudanden för dom som använder kortet :)
    Men Willys är helt klart billigast, även utan rabatterna som skickas hem :P 

• IsDimma

Jag handlar på båda, beroende på vad jag ska köpa och vad dom har extrapriser på just nu.

Svar på tråden Ica maxi eller willys billigast??