• MissDucky

Förvirrad över killens bettende. vad ska jag säga/göra?

Jag har träffat en kille i lite över en månad nu som jag lärde känna på krogen. Han ville att jag skulle åka med hem till honom, vilket jag gjorde. Vi satt och lyssna på musik, pratade och sedan sov jag i en t-shirt med honom i hans säng. Dagen efter påpekar han att vi måste ses igen, så vi byter nummer och jag åker hem.

Efter det börjar han i princip att höra av sig varje dag via sms, och sedan börjar han ringa. Svarade inte jag någon gång så fortsatte han att ringa tills jag gjorde det. (Kanske med någon timmes mellanrum). Han var helt enkelt väldigt engagerad och visade mycket intresse, men ganska fort så råkar vi få reda på en ganska sjuk sak: Han har legat med min kompis/bekant för ca ett år sedan. Jag blir ganska besviken men ändå så fortsatte vi att träffas, han tyckte inte att det var något större problem (hon bor ändå inte i Stockholm). Och min kompis sa också att det är lugnt.

Han börjar säga ganska fort att jag är hans tjej. När vi varit ute och druckit så sa han flera gånger att han är kär i mig. Jag får dessutom träffa hans kusin och hans bror ganska fort, då åkte vi och grillade med dem.

Jag börjar tycka om honom väldigt mycket men jag börjar också få reda på mer saker om honom. Han berättar bland annat att han haft en del tjejer redan och de har varit ganska "konstiga". Han säger t.ex. att jag är lite för bra att vara sann så han sitter och väntar lite på att det ska bli något konstigt som händer. Och tyvärr så berättar han också att det hänt att han varit otrogen, flera gånger, pga att det varit dåliga förhållanden och att han har svårt att lita på folk. Han har tex. haft en tjej som han råka komma på var otrogen mot honom. Trots allt detta så fortsätter jag att träffa honom och jag tycker att det går väldigt bra för oss.

Själva problemet: Vi har haft sex ca 3 gånger, två gånger kan man säga var "på fyllan" och en gång blev det dagen efter utgång (kan ha varit någon gång mer). Detta hände ganska tidigt, tredje dejten kan man säga. Men när vi umgås utan att dricka så har vi varit ganska blyga. När det är dags för sovdags så lägger vi oss i hans säng och så myser man lite men det har inte blivit mer än så. Jag är oftast ganska blyg och han sa en gång att han kan bli det när han gillar någon. Jag har gjort "närmanden" men vet inte om han förstått vad jag menar.
    Jag har tänkt att det löser sig med tiden, dock så hände det en konstig sak när vi umgicks i onsdags.

Det började med att jag kom till honom. Vi pratar på som vanligt, kollar på film osv. När vi sedan ska lägga oss så tänkte jag att jag skulle visa lite mer ”intresse”, men han la sig på ett sätt som gjorde att det var svårt för mig att göra något. Jag är trots allt inte så jättemodig. Jag tänkte att han kanske är trött. Dagen efter är han ledig men jag ska upp runt åtta. Jag ställer väckarklockan lite tidigare för att hinna mysa lite innan jag måste upp på riktigt. Han sover dock när den ringer och till slut måste jag upp och fixa mig. Jag blir klar lite tidigare än jag trodde så jag lägger mig i sängen igen och tänkte hålla om honom lite. Han vaknar och ca en minut efter går han bara iväg till köket och ser allmänt stressad och ointresserad ut. Jag tänkte att vill inte han ligga kvar och umgås lite innan jag måste gå? :S

Till slut måste jag iväg, och när vi säger hejdå så försöker jag ge en puss som vanligt men den hamnar på hans kind och jag får ingen större respons.
    Vi hade dock hunnit prata om vad han skulle göra under sin lediga dag och då sa han att han skulle in till stan. Vi bestämde att jag skulle ringa när jag är klar för dagen så kan vi umgås.

När jag ringer senare så frågar jag bland annat om allt är bra. Att han verkade så ”dissig” på morgonen. Men han svarar att det har med jobbet att göra och att han såklart säger till om han skulle känna om något inte känns rätt.
    Vi möts senare i stan och jag märker att han är på samma lite dåliga humör fortfarande. Han kollar i princip ingenting på mig (eller ser mig i ögonen) när vi går runt i olika affärer. Någon gång mot slutet så verkar det som om han får ett sms eller samtal på mobilen så han tar upp mobilen men stoppar ner den relativt fort igen. Efter det så börjar han att regelbundet att ta fram den ur fickan.

Jag blir lite irriterad och slutar att vara ”trevlig och glad” som jag hela tiden varit när vi gått runt. Jag vet inte om han märker det men plötsligt så blir han på bättre humör och äntligen börjar han se mig i ögonen. Det började dock bli ganska sent så jag lämnar honom vid hans tunnelbana och då får jag världens ”hejdå-kyss”. Han säger att jag ska ringa honom senare, men vi bestämde att jag ringer dagen efter istället. (Detta hände alltså i torsdags).

Nu måste jag tillägga att han har visat sin dejtingprofil för mig på en av våra första dejter. Han skulle visa bilder som han hade där, och jag tyckte det var jättekonstigt, men han avslutade med att säga ”bara så du vet så är jag inte betalmedlem längre”.
    Så efter det skumma beteendet i onsdags och torsdags så bestämde jag mig för att kolla om han fortfarande loggar in, vilket han gör. Han har varit inloggad idag, igår (två gånger), och förrgår också. Ja ni förstår…

Jag ringde honom igår (fredag) som jag lovat, han svarade inte (han jobbar denna helg). Och sedan ringde han mig prick kl 20.00 (fredag) men då missade jag det. Jag ringer upp ca 20.15 då samtalet plötsligt bryts. Jag prövar igen och då får jag inget svar.
    När jag skriver detta på terapisnack så har jag samtidigt kollat om han loggat in idag vilket han har gjort ca kl 10.00. Han ska som sagt jobba denna helg och han loggar in via mobilen vad jag uppfattat det som. Dock så vet man aldrig, han kanske sitter hemma just nu :S

En till sak som jag kom på precis nu är att han har bott tillsammans med sitt ex i lägenheten som han bor i nu. Hennes efternamn står fortfarande på dörren. Eftersom jag vet vad han heter så kollade jag upp honom på facebook (dock utan att adda honom), och på hans vännerlista fanns det en person med samma efternamn som står på dörren. Dock inte hans ex utan det verkade som om det var hennes mamma eller någon annan, kanske en äldre syster? När jag kollade sedan hans facebook igen (kanske en vecka sedan) så är denna person med samma efternamn som hans ex plötsligt borta. Vet inte om detta är relevant men kan det kanske pågå någonting som har med hans gamla liv att göra?

Detta är alltså en kille som var väldigt engagerad. Som har gett en tandborste till mig som jag har hos honom för att jag ”inte ska behöva ta med mig en hela tiden”. Han har också sagt att jag kunde träffa hans pappa när han var i Stockholm på besök, dock så kunde jag inte den dagen. Han har sagt att jag är hans tjej i både nyktert och onyktert tillstånd. Jag har känt att jag kanske inte vill bli ihop så himla fort med någon men jag vill ju se om det kan bli något och jag har ju känslor. Senaste gången som jag och han pratade om ”oss” var tyvärr när vi var på krogen och hade druckit. Vi sa då att vi är kära i varandra, dock så vet jag inte hur mycket han kommer ihåg av detta.
    Nu kanske det låter som om vi är väldigt unga men jag är 27 och han 31.

Problemet är nu att jag inte vet vad jag ska göra med allt detta. Jag har ju t.ex. kollat upp honom på dejtingsidan via ett fejkkonto som jag skapat, så det känns inte så bra. Vad hade ni sagt och gjort? Dumpat honom på direkten eller annat? Skulle verkligen uppskatta några goda råd för jag är helt förvirrad just nu =(
    Tack till alla som orkat läsa! Ledsen att det blev så långt.

Hälsningar MissDucky

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-01 12:25
    oj ledsen att det blev som en stor klump! Klistrade in texten från word

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-01 14:33
    Jag såg också att jag skrivit "terapisnack" i texten och det är ett annat forum som jag skrivit om detta problem på, om någon skulle undra :)
  • Svar på tråden Förvirrad över killens bettende. vad ska jag säga/göra?
  • Anonym (skum)

personligen hade jag tagit ett rejält steg bakåt just för att det är så mycket som är skumt med killen.. han är för på för snabbt.. o sådana killar har jag lärt mig att man ska vara försiktig med.. pratet om hans ex om hur konstiga de varit och du är helt underbar.. hade jag också aktat mig för... för många gånger är det så att en man smuts kasta sina ex och snacket stämmer oftast inte.. för oftast är det mannen som det är fel på.. 

och allt det här med att lova ringa en exakt tidpunkt.. huuh??? 

det hela verkar vara skumt skumt och du har blivit förvarnad av vad du ger dig in på av killen själv.. du kanske får den känslan av att du är annorlunda genom hans fjäsk om hur mycket bättre du är.. men var försiktig..

var objektiv och ta god hand om ditt hjärta..  

• MissDucky
    Anonym (skum) skrev 2013-06-01 13:44:37 följande:
    personligen hade jag tagit ett rejält steg bakåt just för att det är så mycket som är skumt med killen.. han är för på för snabbt.. o sådana killar har jag lärt mig att man ska vara försiktig med.. pratet om hans ex om hur konstiga de varit och du är helt underbar.. hade jag också aktat mig för... för många gånger är det så att en man smuts kasta sina ex och snacket stämmer oftast inte.. för oftast är det mannen som det är fel på.. 

och allt det här med att lova ringa en exakt tidpunkt.. huuh??? 

det hela verkar vara skumt skumt och du har blivit förvarnad av vad du ger dig in på av killen själv.. du kanske får den känslan av att du är annorlunda genom hans fjäsk om hur mycket bättre du är.. men var försiktig..

var objektiv och ta god hand om ditt hjärta..  
    Hej!

Tack för ditt svar! Jo precis tack för att du påpekade det. han verkar sitta och skylla ifrån sig och skylla mycket på "dåliga" tjejer. Det kanske är därför tjejerna ens har varit konstiga mot honom, för att han själv beter sig som han gör....

Vi har aldrig bestämt någon exakt tidpunkt som jag ska ringa på men jag hade sagt att jag ringer honom dagen efter. Och jag är en sådan som håller det jag lovar (och för att jag gärna pratar med honom). Jag kanske formulerade mig lite konstigt där.
    Men jag fick som sagt inget svar då (han var antagligen på jobbet) Och han ringde sedan upp kl 20.00 men då missade jag hans samtal istället. Jag ringde upp honom 15 minuter efter det men han svarade inte då. ganska skumt. Blev kanske lite rörigt igen men det är nog inte så viktigt :)

Jo jag måste vara försiktig men vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra. Ska jag bara plötsligt aldrig ringa honom igen? Det kanske är lika bar? Men vad gör jag om han ringer och vill ses som vanligt... så himla förvirrad :S Jag vill gärna göra rätt den här gången.

tack för dina kloka råd iaf :)
  • Anonym (skum)

vad jag menar med att ta ett steg tillbaka.. är ta det lugnt, skynda in i relationen för då kan det bli fel.. iom att han tar upp sina ex på det sättet, så verkar han även inte ta ansvar för sina handlingar.. och det är även där du måste vara uppmärksam.  visst du vill att det ska blir rätt denna gången.. därför bör du även vara uppmärksam mot hans skumma egenskaper och vara rädd om dig själv för risken finns ju att du investerar för mycket tid på honom.. och inser det en vacker dag när det då kanske är för sent.. 
    din kvinnliga intuition säger dig att det är nått.. annars hade du inte startat tråden.. var uppmärksam .. träffa honom visst.. men var inte med honom bara för att ha en kille när det egentligen är fel människa du är med. 

nånting i dig förvarnar ju dig.. och den rösten ska man oftast lyssna på.. men jag kanske är helt fel ute. det händer ;)

• Anonym (skum)

för övrigt så har han även varit otrogen mot dem både.. jag förstår inte varför det är nått han nämnde.. men finns inget som säger att han inte skulle göra det emot dig.. att säga att du är annorlunda och att de andra kvinnorna kan även ses som en taktisk manöver.. för du kanske tänker då: aa ok de andra var inte bra för honom o behandlade honom kasst o dessutom helt störda.. men med dig så har han det bra och du är speciell.. det gör att du sänker garden och känner dig kanske bättre? dessutom så kanske du tänker att det var därför han var otrogen emot dem men med dig så lär det inte hända för du är ju som sagt annorlunda.. 

dock så finns det inget som säger att han inte sa samma sak till dem och när de insåg hur fel han var så lämnade de honom.. o därefter så kallade han dem psykiska störda...

var försiktig. ...  

• snajdarn

Knepigt beteende att skapa fejk-konton och stalka honom på nätet. Tar du anteckningar också, Ture? Även om han är otrogen "redan" eller kommer vara det så kommer de där sakerna inte göra dig lyckligare. Gillar du att vara nojig? Jag tycker det är det värsta som finns.

Är han en man?
    Sök svaret inom dig. 

• Haskel

Enligt min mening ska man passa sig lite för den sk. magkänslan. Det är lätt hänt att man "gör en höna av en fjäder", ta inte saker och ting så allvarligt ännu. Magkänslan kan ofta skapa mer osäkerhet, man letar fel, man beter sig underligt själv i sin osäkerhet, vilket ytterligare skapar osäkerhet och konstigare beteende hon sin partner.
    Ert förhållande tycks vara väldigt nytt, ni håller bara på att lära känna varandra ännu. Du har din "ryggsäck" med uppleverser och erfarenheter sedan tidigare, och han har sin. Kanske har han blivit "bränd" många gånger tidigare, vilket gör att han är rädd och osäker, vilket kan få honom att verka lite underlig. Jobb och stress är även sånt som han själv nämnt, vilket kan göra att man verkar disträ och ointresserad. Bara en sådan sak som att du inte svarar i telefon, kan dra igång osäkra tankar, det har du säkert märkt själv. Även jag har haft kvar profiler på dejtingsidor efter att jag träffat partners, dels för att se om det verkligen blir ett förhållande, dels för att jag vid något tillfälle träffat en vän som jag enbart pratat med. En erfarenhet jag har, är att det på vissa dejtingsidor är mycket krångel att överhuvudtaget ta bort profilen.

Avvakta och ta dagen som den kommer med honom, vänta med att bedöma honom tills du lärt känna honom ordentligt. Se på ditt eget beteende, det är säkert inte heller alltid så förutsägbart. Humör, hormoner och annat gör säkert att även du är svår att förstå sig på ibland. Det är iaf min erfarenhet av kvinnorFlört

• MissDucky

Anonym(skum): Ja precis jag känner också att man kan ta det lugnt, och det brukade jag säga till honom när det kom på tal. Men det skumma är nu att han vände så plötsligt. Jag var hos honom i Måndags då allt var bra och sedan på onsdag så uppför han sig som om han i princip avskyr mig :S jag förstår inte ens vad som han ha hänt där emellan :S När jag frågar så "är allt bra" påstår han. Detta är helt sjukt.

jag håller med om att man ska vara på sin vakt när killar berättar att de varit otrogna. Jag har alltid påmint mig själv hela tiden att han kan göra så mot mig också, men ville ändå ge detta en chans för man tänker ändå att det finns en chans att han har det bra med mig och då inte gör något. men det är kanske långsökt? One a cheater always a cheater?

Snajdarn: Förstår inte alls varför det skulle vara knepigt? han visade sitt konto frivilligt för mig och jag kollade sedan upp det för att veta om han fortfarande loggar in, eftersom att han blev så skum plötsligt. Jag söker ju svar. Det är en öppen sida som alla kan skapa konto på. Jag har inte skrivit till honom där eller något sådant. Endast kollat om han loggar in. Ser ingen anledning att skriva nedlåtande mot mig p.g.a.. detta. Men det är sant att självklart vill jag inte gå runt och noja, men skulle jättegärna på något sätt ta reda på vad det är som pågår.

Haskel: Så brukar jag också tänka ibland :) Vågar oftast inte lita på magkänslan för jag blir orolig att jag kanske ändå överdriver :p Dock så blev det så konstigt i Onsdags när jag var hos honom. Han visade klart och tydligt att han inte är glad. Och det som hände i torsdags när vi gick runt i stan kändes riktigt dåligt. Han var i princip taskig mot mig när han inte ens gav ett leende när jag skämtade med honom, och när vi tex. var på åhlens så gick han plötsligt flera meter bort. Jag fick vända mig om flera gånger och kolla om han är med. han liksom saktade in med flit för att nästan tappa bort mig :S

Så allt som hände från och med onsdag är ingen inbillning och jag mår ganska dåligt över detta :( Vad hände?

Jag kan tillägga att jag prövade ringa honom igår när jag var på väg hemifrån till en kompis. Han svarade inte så jag skickade ett sms där jag skrev att jag misstänkte att han inte skulle svara och att han verkat ganska arg. Dock att han sedan säger att allt är lugnt men ändå håller på såhär. Jag borde få veta om han är arg på mig eller kanske inte vill ses längre avslutade jag med.
    Detta har jag fortfarande inte fått svar på (har gått snart 24h).

Vad gör man nu?

Jag vill bara påpeka att jag förstår att vissa dagar mår man sämre och andra bättre. Man har humörsvängningar osv... Men jag förstår inte varför någon visar med flit ilska mot någon annan så plötsligt, att inte ens vilja ha ögonkontakt med personen... Eller när jag skulle pussa honom hejdå (torsdag morgon) att han då inte gav en puss tillbaka och jag fick ingen respons (han bara låg där och kollade bort lite) är ganska överdrivet även fast man är trött? Känns ju mer personligt mot mig då... Känns jättekonstigt att vara glad på måndag och sedan uppföra sig som om man haft ett storbråk på onsdagen. Är jag trött och på dåligt humör så går jag inte flera meter bort från en person jag är på stan med, speciellt inte mot någon som jag ändå påstås gilla/dejta.

och denna kille har ju tydligen ork och tid att logga in på dejtingsidan. Så himla trött verkar han inte...

• snajdarn
    MissDucky skrev 2013-06-02 17:51:06 följande:
    Snajdarn: Förstår inte alls varför det skulle vara knepigt? han visade sitt konto frivilligt för mig och jag kollade sedan upp det för att veta om han fortfarande loggar in, eftersom att han blev så skum plötsligt. Jag söker ju svar. Det är en öppen sida som alla kan skapa konto på. Jag har inte skrivit till honom där eller något sådant. Endast kollat om han loggar in. Ser ingen anledning att skriva nedlåtande mot mig p.g.a.. detta. Men det är sant att självklart vill jag inte gå runt och noja, men skulle jättegärna på något sätt ta reda på vad det är som pågår.
    Jag tycker att det är ett konstigt beteende.
    Jag menar inte att vara nedlåtande, vill bara skriva klart och tydligt så du förstår och ser vad du håller på med. Många har konton på dejtingsidor enbart för att få bekräftelse. Det är en fin ego-boost att få kommentarer av en snygging på en dejtingsida. Kanske ingen annan anledning. Vem vet. 
  • molly50

TS:

Om jag vore som du så skulle jag lyssna på magkänslan. Den försöker säga dig någonting.
    Ignorera honom ett tag och se hur han beter sig då. Är han verkligen intresserad så hör han av sig. 

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (skum)
    TS: 

Om jag vore som du så skulle jag lyssna på magkänslan. Den försöker säga dig någonting.
    Ignorera honom ett tag och se hur han beter sig då. Är han verkligen intresserad så hör han av sig. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Förvirrad över killens bettende. vad ska jag säga/göra?