• Anonym (Bläää)

Mår illa när jag äter frukost

När jag äter en proteinbar till frukost så börjar jag må småilla. Någon som kan gissa varför? Innan det mår jag bra men inte efter. Kan det vara för att den innehåller 13 gram socker? Dricker vatten till.

• Svar på tråden Mår illa när jag äter frukost
  • Anonym (mah)

Ät något annat istället. Problem solved.

• Elin 885
    Anonym (Bläää) skrev 2013-06-01 16:23:06 följande:
    När jag äter en proteinbar till frukost så börjar jag må småilla. Någon som kan gissa varför? Innan det mår jag bra men inte efter. Kan det vara för att den innehåller 13 gram socker? Dricker vatten till.
    det låter väldigt lite att bara en bar men vi är alla olika.
    du kanske behöver vara vaken en stund innan du kan äta?
    för mig är det tvärt om, jag måste äta en frukt innan jag ska sova annars vaknar jag och mår illa av hunger och kan inte äta då i alla fall...
    om du äter vanlig mat istället för bar?
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Anonym (Bläää)

Det är när jag har varit vaken en stund. Elin för mig in på en annan tanke för ibland känns det som om jag mår illa redan när jag vaknar och jag tror det är när jag inte åt någon riktig middag och det har varit länge mellan mat och frukost. Kan man må illa på morgonen för att man är hungrig när man vaknar? Jag är för lat för att laga riktigt frukost men jag vet att jag borde göra det.

• Anonym (morgontrött mage)

Jag klarar inte att av äta särskilt mycket tidigt på morgonen. Jag väntar hellre till fikarasten på jobbet. Du kanske är likadan?

En proteinbar låter som att det kan vara ganska tungt för en nyvaknad mage.

• Anonym (Bläää)
    Anonym (morgontrött mage) skrev 2013-06-01 16:33:20 följande:
    Jag klarar inte att av äta särskilt mycket tidigt på morgonen. Jag väntar hellre till fikarasten på jobbet. Du kanske är likadan?

En proteinbar låter som att det kan vara ganska tungt för en nyvaknad mage.
    Kanske är den tung? Har aldrig tänkt på det. Vad är bra mat att äta på morgonen? Jag har ingen stor aptit direkt på morgonen.
  • Elin 885
    Anonym (Bläää) skrev 2013-06-01 16:31:24 följande:
    Det är när jag har varit vaken en stund. Elin för mig in på en annan tanke för ibland känns det som om jag mår illa redan när jag vaknar och jag tror det är när jag inte åt någon riktig middag och det har varit länge mellan mat och frukost. Kan man må illa på morgonen för att man är hungrig när man vaknar? Jag är för lat för att laga riktigt frukost men jag vet att jag borde göra det.
    jodå det kan du, speciellt om du inte ätit riktigt middag, då har det ju gått massor med timmar sedan magen fick mat sist och den har inget att jobba med.
    själv äter jag 5ggr om dagen =).
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
    Anonym (Bläää) skrev 2013-06-01 16:31:24 följande:
    Om jag inte ätit kvällsfika brukar jag känna mig jättehungrig på morgonen men ändå inte vara sugen på mat (Det låter kanske konstigt men jag kan inte komma på något bättre sätt att beskriva det). Jag tycker inte det låter orimligt att man kan känna sig illamående i den situationen.
  • Anonym (Bläää)
    Elin 885 skrev 2013-06-01 16:36:14 följande:
    jodå det kan du, speciellt om du inte ätit riktigt middag, då har det ju gått massor med timmar sedan magen fick mat sist och den har inget att jobba med.
    själv äter jag 5ggr om dagen =).
    Anonym (morgontrött mage) skrev 2013-06-01 16:37:23 följande:
    Om jag inte ätit kvällsfika brukar jag känna mig jättehungrig på morgonen men ändå inte vara sugen på mat (Det låter kanske konstigt men jag kan inte komma på något bättre sätt att beskriva det). Jag tycker inte det låter orimligt att man kan känna sig illamående i den situationen.

Då förklarar det illamåendet på morgonen ibland iaf.

Jag har aldrig förut behövt tänka på dieter osv men är 13 gram socker mycket att få i sig på en gång? Tänker om det som gör att sockret skjuter i höjden och skapar illamående?
    Anonym (Bläää) skrev 2013-06-01 16:35:13 följande:
    Kanske är den tung? Har aldrig tänkt på det. Vad är bra mat att äta på morgonen? Jag har ingen stor aptit direkt på morgonen.
    För mig funkar det bäst att äta något syrligt om jag absolut ska äta något på morgonen. Marmeladmacka och juice eller en liten portion fil och musli brukar jag kunna få ner om jag måste. Ägg, ost och köttpålägg (som alla är rika på proteiner) går inte lika bra.
  • Anonym (Hh)

Salta kex funkar på morgon,inte så nyttigt kanske men ändå nåt i magen

Svar på tråden Mår illa när jag äter frukost