• Anonym (Torris)

Torr i underlivet..

Jag är en tjej på 25 år, har de senaste ca 2 åren märkt att jag varit torr i underlivet till och från. 
    Tar p-piller o har gjort i över 6 år.
    Det är jobbigt när kåtheten finns o min partner försöker allt han kan för att få mig våt men det inte går, kan inte ens bli våt när jag smeker mig själv heller. Har varit riktigt illa de senaste året o nu börjar jag bli riktigt less på det, är inte så gammal o vill kunna ha normalt sex. 
    Är det någon som varit med om samma sak o vet någon lösning?
    Kan det vara för mycket hormoner, kanske skulle bli bättre med minipiller som bara har en hormon?
    Vill helst inte sluta med p-pillerna då jag har sån extrem menssmärta då jag slutar :/ (har provat skippa dom)

Tacksam för seriösa svar! 

• Svar på tråden Torr i underlivet..
  • Anonym (mandel)

Testa mandelolja från apoteket! Det är tydligen en dunder olja just för vårat underliv, funkar vid roliga aktiviteter i sänghalmen oxå. Bara ett tips =)

• Anonym (Torris)
    Anonym (mandel) skrev 2013-06-01 16:44:02 följande:
    Testa mandelolja från apoteket! Det är tydligen en dunder olja just för vårat underliv, funkar vid roliga aktiviteter i sänghalmen oxå. Bara ett tips =)
    Jag vill ha en lösning som håller, inget jag måste smörja in varje gång jag inte blir våt. Vill bli det naturligt i längden :/
  • Elin 885

oj vad jobbigt!
    vi använder glidmedel när vi ska ha sex.
    jag tar cerazette och min enda biverkning är att jag är lite torr även när jag är kåt.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Smalin86

Hej,

Har haft samma problem som dig i över 10 år! Även mycket svamp pga att det lättare uppkommer i de små små sprickorna som uppstår under sex pga slemhinnorna. För 5 år sedan började jag äta Membrasin. Finns på hälsokost och nu även apoteket såg jag. Dessa var min räddning! Sedan dess har jag knappt problem. Slemhinnorna är inte lika torra och sköra.

Man börjar med 4 om dagen, sedan trappas det ner. Trappa inte ner för tidigt. Nu äter jag en om dagen och mår toppen där nere. Värt varje krona. Kostar ca 239kr för 60kapslar.

När jag känner att jag är lite torrare vissa perioder av någon anledning, har vi kortare sex under en veckas tid typ. Typ mysiga snabba 5minuters :p men som sagt, oftast är det inga problem!

Lycka till!

• Anonym (Torris)
    Elin 885 skrev 2013-06-01 16:50:31 följande:
    oj vad jobbigt!
    vi använder glidmedel när vi ska ha sex.
    jag tar cerazette och min enda biverkning är att jag är lite torr även när jag är kåt.
    Jag vill inte behöva använda glidmedel, vill bli naturligt våt..
  • Anonym (Torris)
    Smalin86 skrev 2013-06-01 16:58:40 följande:
    Hej,
    Har haft samma problem som dig i över 10 år! Även mycket svamp pga att det lättare uppkommer i de små små sprickorna som uppstår under sex pga slemhinnorna. För 5 år sedan började jag äta Membrasin. Finns på hälsokost och nu även apoteket såg jag. Dessa var min räddning! Sedan dess har jag knappt problem. Slemhinnorna är inte lika torra och sköra.
    Man börjar med 4 om dagen, sedan trappas det ner. Trappa inte ner för tidigt. Nu äter jag en om dagen och mår toppen där nere. Värt varje krona. Kostar ca 239kr för 60kapslar.
    När jag känner att jag är lite torrare vissa perioder av någon anledning, har vi kortare sex under en veckas tid typ. Typ mysiga snabba 5minuters :p men som sagt, oftast är det inga problem!
    Lycka till!
    Tar du p-piller samtidigt? Blir du naturligt våt nu?
  • mepetite

vill du bli natuligt våt, så sluta med ppillren eller byt sort...annars är det glidmedel eller olja som en tipsade om som gäller.

• Smalin86

Jag äter minipiller cerazette, blir naturligt våt sedan slemhinnorna blev bra. Vet inte om det beror på membrasinet eller om jag omedveten slappnar av mer nu när jag vet att jag inte är lika torr även om jag inte har sex

• Anonym (hormon)

Det borde inte bli bättre av att byta till minipiller. De innehåller bara gestagen, vanliga p-piller innehåller även östrogen som är det som håller slemhinnorna fina, som minskar vid klimakteriet. Prova med lite receptfri östrogenkräm istället, det rådet fick jag när jag upplevde torrhet efter mensen varje månad. Eller gå till läkare och uteslut svamp och annat.

• Anonym (torris 2)

Har samma problem! Jag äter inte några p-piller så behöver ju inte bero på just det.

• Anonym (Torris)
    Smalin86 skrev 2013-06-01 16:58:40 följande:
    Hej, Har haft samma problem som dig i över 10 år! Även mycket svamp pga att det lättare uppkommer i de små små sprickorna som uppstår under sex pga slemhinnorna. För 5 år sedan började jag äta Membrasin. Finns på hälsokost och nu även apoteket såg jag. Dessa var min räddning! Sedan dess har jag knappt problem. Slemhinnorna är inte lika torra och sköra. Man börjar med 4 om dagen, sedan trappas det ner. Trappa inte ner för tidigt. Nu äter jag en om dagen och mår toppen där nere. Värt varje krona. Kostar ca 239kr för 60kapslar. När jag känner att jag är lite torrare vissa perioder av någon anledning, har vi kortare sex under en veckas tid typ. Typ mysiga snabba 5minuters :p men som sagt, oftast är det inga problem! Lycka till!

Tack så mycket för tipset om membrasin. Har tagit det i 2 månader nu o är nere på två om dagen. Underbar känsla att bara normalt våt igen :)
  • Iren71

Skönt det finns fler, fast jag är numera utan skydd helt. P spruta tidigare. Och det är som en ond kedja liksom...mens, mensskydd, sex, torraslemhinnor, svamp, behandling, sex så skönt o sen mens igen så börjar det om...

• Smalin86

Ja det blir en ond cirkeln . Efter mim förlossning, 5 mån sedan, är jag tillbaka i den dåliga cirkeln. Har sex, spricker, får svamp, får torra förstörda slemhinnor. Suck. Men har sedan 3 veckor tillbaka ätit 4 kapslar Membrasin igen. Tycker mig må lite bättre redan, men håller mig borta från penetrerande sex några dagar/nån vecka till.

• c00latjejen

Jag har varit med om samma problem fast med minipiller! Jag åt Gestrina i några månader och även fast jag blev våt så hade jag torra slemhinnor i slidan sedan innan, så när jag blev våt tog de upp liksom all våthet. Och eftersom minipiller också gör att man blir extra torr var det bara smärtsamt att ha sex. Jag har precis bytt till kopparspiral och jag hoppas att det ska bli bättre! 

Svar på tråden Torr i underlivet..