Oplanerat gravid, vad gör jag?
Jag har de senaste tre veckorna vetat att jag blev gravid den 11 maj. På något konstigt sätt kände jag redan två dagar efter befruktning att jag var gravid. Sen dess har jag mått lite illa hela dagarna, varit svullen i magen, kissat mycket och varit otroligt trött. Ja självklart var jag gravid, plussade i onsdags. Vecka 6 idag om jag räknat rätt.
Nu till problemet. Det här var verkligen inte planerat. Jag bor fortfarande hemma (är 24 men har pluggat, tar examen i juni) och har fått jobb inom det jag utbildat mig till där jag börjar efter sommaren. Vi ska flytta ihop i höst. Min kille vill inte ha barn och han tycker att abort är det vettigaste. Jag har bokat tid på en abortmottagning men det känns hemskt att gå runt i cirka tre veckor och få mer och mer symptom och veta att jag kanske ska ta bort barnet.
Jag vill egentligen bara ha lite feedback från någon annan än min kille då han känns ganska säker på vad han vill. Dock så vet jag att han förstår mig som tvekar då jag egentligen inte vill göra en abort och jag tror att han står bakom mig om jag behåller. Vi har varit tillsammans i många år.
Vad hade ni gjort? Det är väl egentligen bo hemma-biten och jobb-biten som är det största problemet. Och killen då såklart!