• Rasmus01

    Byta abonemang på mobiltelefon efter bindningstiden gått ut.

    Hej!! Om 1 månad går min bindningstid ut för mitt mobilabonnemang. Ja trivs mycket bra med Mobilen (Samsung Galaxy S) och ville inte köpa någon ny. Jag fundera dock på mitt abonnemang. Jag har nu Tele 2 surf (bindningstid 24mån) och 150kr extra per månad för mobilen (24 månader) Vad händer nu efter dessa 24 månader, behöver jag inte betala dessa 150kr extra varje månad. Kan jag byta abonnemang till något annat med Tele 2 när bindningstiden är slut? Någon som gjort detta?

  • Svar på tråden Byta abonemang på mobiltelefon efter bindningstiden gått ut.
  • EnAnonumius
    Rasmus01 skrev 2013-06-01 18:30:23 följande:
    Hej!! Om 1 månad går min bindningstid ut för mitt mobilabonnemang. Ja trivs mycket bra med Mobilen (Samsung Galaxy S) och ville inte köpa någon ny. Jag fundera dock på mitt abonnemang. Jag har nu Tele 2 surf (bindningstid 24mån) och 150kr extra per månad för mobilen (24 månader) Vad händer nu efter dessa 24 månader, behöver jag inte betala dessa 150kr extra varje månad. Kan jag byta abonnemang till något annat med Tele 2 när bindningstiden är slut? Någon som gjort detta?
    När en bindningstid är slut så är den slut.
    De 150kr extra gäller bara under bindningstiden. Inte efteråt...
    Det står i papperna man får i samband med att man skriver under avtalet vad som gäller under dessa 24månader när man har bindningstid. Det skall stå och det gör det med för samtliga operatörer oavsett om det är Telia/3/Tele2/Hailbop/etc har skyldighet att ge papper på villkoren. 
    Sedan om kunden som skriver på papperna struntar i att läsa dem, det är ju knappast operatörens fel.

    Och ja självklart kan du byta abonnemang när bindningstiden är slut.
    Av den enkla anledningen att det är just slut nu på bindningstiden. Flört

    Telefonen är nu din egendom, när bindningstiden är slut, och du kommer inte att lasta mer för avgifter på den, (de där 150kr) och du kan sätta dig ned och kolla upp vilka abonnemang som passar dig och byta om du önskar.
    Du har till och med rätt att byta operatör om du så önskar. Du kan ta med dig ditt nuvarande nummer till den nya operatören med om du så önskar bara skriva ned det i avtalet att du vill flytta med numret. 




    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

    De enda som kan hända är OM du skall byta operatör så kan du ha oturen att få betala för en upplåsnings kod. För vissa operatörer låser telefonerna så att de ändast funkar på på deras nät.

    Eller så kan man fixa det själv att låsa upp telefonen. Det är inte så svårt.
    Kolla på Swedroids forum där kan man få mycket hjälp med telephgoner som har Android även märkesspecifikt på hårdvaran, i ditt fall Samsung Galaxy S.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Byta abonemang på mobiltelefon efter bindningstiden gått ut.