• bruuden

hur länge kräks man vid magsjuka?

min dotter kräktes första gången på fredag kväll sedan sov hon hela natten och kräktes sedan  vid 5 på morgonen,

sedan dess kräks hon hela tiden så fort hon druckit får ej behålla nåt.
    hennes feber ligger på sen igår 39,4 dag som natt.

ingen mening med alvedon.

ska man söka hjälp eller kommer detta gå över? hon är 7år 

• Svar på tråden hur länge kräks man vid magsjuka?
  • jojjo78

Det är olika hur länge man kräks. OCH det kommer att gå över. Ge vätska så hon inte uttorkad. MEN ge bara lite vätska åt gången. Ge lite proviva  lite då och då där det finns massor med goda bakterier som magen behöver vid magssjuka.
    En magsjuka kan hålla på olika länge.
    Prova att ge ipren i stället.  

• bruuden

ipren lär hon oxså kräkas upp.

så jag behöver inte ringa sjukan idag? 

• Dimitra

Ge vätskeersättning och då bara en tesked var femte minut. Då brukar det bli så pass lite i magen att det inte retar till kräkning.

The Dimitra universe.
  • jojjo78

Har du inga suppar?
    Klart du får ringa om du känner dig orolig över henne. Men jag tror att dom kommer att säga att du ska avvakta. Kan också  ge henne  små mängder vätskersättning.  

• ogidin

Min sambo spyr 4 ggr i timmen i 1-3 dygn när han är sjuk. Jag i Max några timmar så det varierar ju.

Med sonen har vi fått åka in en gång. Det som gjorde akuten orolig var att han var törstig, det kan tydligen vara ett dåligt tecken.

Vi ställer klockan och ger lite, lite vätska var femte minut. Drygt men fungerar.

• bruuden
    jojjo78 skrev 2013-06-02 10:29:08 följande:
    Har du inga suppar?
    Klart du får ringa om du känner dig orolig över henne. Men jag tror att dom kommer att säga att du ska avvakta. Kan också  ge henne  små mängder vätskersättning.  
    suppar funkar inte heller då hon har diarre med
  • caaroline

Ge henne små mängder vätska, en tesked åt gången och avvakta en stund mellan varje sked hon får. Sen för att få ner febern så ge henne alvedonsuppar. Det bör nog gå över inom någon/några dagar, det varierar mycket när de gäller magsjuka. Hoppas hon blir frisk snart

• bruuden

hon både kräks o har diarre som inget av dessa läkemel funkar tyvärr

• Dimitra

Flytande Ipren då? Som du ger efter att magen lugnat ner sig efter någon timme med "5-minutersmetoden".

The Dimitra universe.
  • caaroline

Funkar inga läkemedel pga hennes diarré och kräkningar så finns det nog inte så mycket att göra förutom de jag nämnde förut om teskedar vätska, annars är det vila som gäller. Ring 1177 om du är orolig men jag tror nog att du får samma råd där! Hoppas lillen blir frisk snart, stackarn. Magsjuka är inte roligt men vi håller tummarna på att de går över snart.

• bruuden

nä inte kul med magsjuka då vi dessutom är helt utan vatten då vattenledingen gått sönder.

hon har dessutom fått dessa utslag vad kan det vara?

• Hannah76
    bruuden skrev 2013-06-02 10:55:09 följande:
    nä inte kul med magsjuka då vi dessutom är helt utan vatten då vattenledingen gått sönder.

hon har dessutom fått dessa utslag vad kan det vara?

Är hon svullen i ansiktet?
  • bruuden

nej inget svullen,

kl 11.15 fick hon flytande ipreen tog 2 tsk resorb samt nån matsked youghurt,
    inte kräkta ännu och sover nu på soffan.

tro ni det börja gå tillbaka? 

Svar på tråden hur länge kräks man vid magsjuka?